simpele verzuchtingen 01/1

MET GEMEENDE EXCUSES AAN PEETERS & PICHAL

***Als je in een interim-regering mag zetelen, gaat dat dan ook via een contract met Adecco, T-Group of Startpeople?***Moet je dan na einde contract ook weer gaan stempelen en krijg je later hiervoor dan ook een interim-pensioen?***Hoe zou het zijn met de plastiek zakjes fabrieken sinds er geen gratis zakjes meer gegeven worden in de supermarkten?*** Worden die nu allemaal pedaalafvalemmerzakjesfabrikanten?***De blognovella “Linda” was een flop, niemand heeft naar het vervolg of de afloop geïnformeerd***Viel het u ook op dat de kranten schreven: “Carla Bruni heeft een nieuw lief” en niet “Sarkozy heeft een nieuw lief”? ***Qua FC-gehalte kan dat tellen***In wat voor wereld leven we dat men zich in een land druk maakt over de hoogte van je hakken: de kledingvoorschriften in Irak zijn nog strenger geworden*** Erger is dan weer dat dit ongemerkt passeert***Drukte over zes maand zonder regering lijkt hier tegenover tenminste verantwoord***Dat heb je met winter- en zomerrangschikkingen: een doos met minstens tien sjaals en mutsen, waaronder een groot aantal handgebreide Maisterstücke van moeders hand, zijn zo goed opgeborgen dat ik ze niet meer terugvind***Koud hoor***Het schaamrood steeg me naar de wangen toen ik gisteren mijn antwoordapparaat beluisterde***Men vroeg me van Peeters&Pichal om terug te bellen: “’s avonds nog of de volgende dag voor negen uur”*** Op 27 november*** Uitgerekend ik, die me er zo aan erger wanneer iemand geen antwoord geeft, luister zelden of nooit naar mijn antwoodapparaat***Ik heb stante pede de berichtendienst opgezegd***Sorry Annemie en Sven!! Ik vond het echt wel fijn dat u aandacht besteedde aan mijn vraag***Nogal goed dat ik niet ook nog eens elke dag “Het Laatste Nieuws” lees en dat Radio Plasky er de mediawacht houdt (afstammelingen van de gezusters Karamazov?)***Mijn dagen zijn nu al te kort***Waarom neemt een poetshulp drie weken vakantie in een periode waarin er het grootst mogelijk aantal mensen over de vloer komt***Hoeveel CO2 zouden de wagens uitstoten waarin morgenochtend de werkmannen vervoerd worden door Vlaanderen om de bordjes “SMOG” op de autosnelwegen om te draaien?***Konden ze niet gewoon de “Wakkere Burger” inschakelen en een oproep doen “Kan degene die er het eerst passeert deze nacht het bordje omdraaien?***Een Vlaming heeft het Groot Dictee der Nederlandse Taal gewonnen, met vijf fouten: Maddy Van Goethem uit Sinaai***Proficiat***

5 reacties

  1. Dat is gek, dat heb ik mij deze week ook afgevraagd. Dat van die plastiekzakjes bedoel ik. Maar moet dat onze zorg zijn? Produkten komen en gaan en de ondernemers moeten maar voldoende innovatief zijn. Trouwens, ik denk dat ze terugkomen de zakjes, biodegradeerbare zakjes die je kan composteren b.v. Maar willen we de zakjes nog terug nu we het gewoon zijn om met geweven boodschappentassen te zeulen?

    Euh…die doos met mutsen en sjaals mochten we die dan niet meenemen toen die noten….

  2. Dat van die interimregering in een interimkantoor komt me bekend voor…

  3. Ja, is een nogal voor de hand liggende bedenking, niet? Ik was niet alleen blijkbaar, vandaar dat ik gereageerd heb.

  4. […] voor de tweede keer deze week: schaamrood. Ik ben gewoon vergeten dat u gisteren jarig was. Te veel werk, te veel aan mijn hoofd […]

  5. Update:

    De doos is nog steeds onvindbaar. Kom Bianca, breng dat terug! Ik heb u wel gespot in ’t stad met die aparte sjaal van mijn moeder!

    Neen, we willen geen zakjes meer. Ik ben er zelfs voorstander van om je eigen tupperware-potjes mee te nemen naar de slager om er americain en slaatjes in te doen. (Maar de werknemers van die plastiekenzakjesfabrikanten dan?)

    Voor de DERDE keer deze week schaamrood: Radio FM Brussel mailde me om te vragen of ik iets wou uitleggen op de radio. Maandag jl. Ik heb het vandaag gelezen.

    Zo zal ik natuurlijk nooit beroemd worden!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

