Carla en de dingen

WELTERUSTEN MIJNHEER DE PRESIDENT

Dag mijnheer, ’t is niet dat ik me met uw privéleven wil bemoeien, en wat u in uw huishouden doet, maar uw madame is er zelf mee naar buiten gekomen. Ik ben bezorgd om u. Ik hoorde dat u al trouwplannen hebt. Ik herinnerde me een interview met uw madame in het voorjaar ergens in een boekske. En dat ik toen dacht: “Ah, dat is er ook zo ééntje“.

Mijnheer, voor uw welzijn heb ik het even opgediept. Lees wat uw madame denkt. Heeft ze u dat zelf al eens gezegd? Zo tussen de lakens van uw bedstee in het Élysée?

De Morgen Magazine, 13 januari 2007 – Carla Bruni – Van begeerlijk topmodel tot poëziezangeres (laatste paragraaf)

Lust&liefde

Iets anders. Elk stuk dat ik over jou onder ogen krijg, gaat op z’n minst voor de helft over Carla Bruni, de vrouw die overal waar ze gaaat een spoor van gebroken harten achterlaat.

(Lacht)”Ik hoop van harte dat dat waar is.”

Je bent dus zelf degene die een streep trekt onder de relatie?

“Ik ben alleszins niet erg klassiek als het op relaties aankomt. Voor mij is een verhouding niet iets waar je in of uit stapt. Je komt gewoon langs (schatert). Dat is wat ik al mijn vorige vriendjes met handen en voeten heb proberen uit te leggen: ik heb geen relatie met jou, dus ik kan je ook niet in de steek laten.”

Lust is belangrijker dan liefde en genegenheid?

(Denkt lang na) “Het léven is belangrijke dan de liefde. Ik wordt – hé, hier betrap ik de morgen op een dt fout, er staat écht “wordt”, dat ook nog (red.) – een beetje onpasselijk van liedjes waar liefde ongenuanceerd als het hoogste goed naar voren wordt geschoven. Zelf vind ik het een overschat begrip. Iedereen klampt er zich blindelings aan vast en verloochtent er desnoods zijn eigen persoonlijkheid voor. Ik streef er niet naar, dus als het me overkomt beschouw ik het als een extraatje. Als een bonus. Ik weet zeker dat we samen een hele leuke avond zouden kunnen hebben, zonder dat we daarom met elkaar naar bed hoeven te gaan”

Niettemin: wat verwacht je van een partner?

“Intelligentie. En humor. Maar die twee gaan zelden samen. En uit ervaring weet ik dat oudere mannen veel aardiger zijn. Bovendien maken ze je mooier als je ernaast loopt. Dat is vanzelfsprekend ook mooi meegenomen.”

Slaap zacht, Mijnheer de President.

2 reacties

  1. Het is goed dat je hem waarschuwt voor de zeikels want het is van staatsbelang dat het liefdesleven van een president over rozen gaat. Zijn werk mag immers niet lijden onder sentimentele perikelen. Carla van haar kant zal haar lange benen meer dan nodig hebben om de sneltreinvaartpas van haar nieuwe trofee te kunnen volgen.

  2. Deze middag op Radio1 bij Feiten&Fillet: “Italiaans vrouwen zijn als Italiaanse auto’s: ze zien er mooi uit, maar je hebt er alleen miserie mee!”


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

