are you being served?

KENNIS VAN WAREN

In het Kruidvat:

Hebt u de DVD box nog van Quentin Tarantino?

Euh, van WIE???

Quentin Tarantino, de dvd-box uit de folder.

Geen idee, kan u mij even tonen in de folder wat u bedoelt?

(Zucht)

In een “speciaalzaak” van mobiele telefoons, de betreffende gsm ligt in een kastje waar ik niet bijkan:

Is dat omhulsel roestvrij staal of is dat kunststof?

Euh staal, ja, maar of dat roestvrij is weet ik niet…

(Zucht)

In een andere “speciaalzaak” voor Ipod, oortjes en hoofdsets in alle maten en merken en toebehoren, geluidsmateriaal zoals we plachten te zeggen:

Hebt u ook oortjes van “Shure?”

Euh, van WATTE??

Shure, S-H-U-R-E?

Euh, ken ik niet.

In twee verschillende speciaalzaken van BOSE:

Winkel 1

Kan je daar ook een Ipod op aansluiten?

Vanzelfsprekend.

Winkel 2

Kan je daar ook een Ipod op aansluiten?

Niet dat ik weet, het is te zeggen, er is geen usb aansluiting, dat zal mogelijks wel kunnen maar dan zal u een aparte aansluiting moeten kopen waarschijnlijk, dat zou ik moeten uitzoeken.

In dezelfde winkel, de verkoper legt uit dat je met een bepaald geluidssysteem tegelijk in een ander kamer iets anders kan beluisteren, met extra boxen, iets met een tweestromenland ofzo. Dring dring. Denk denk. Frons frons.

Wil dat dan ook zeggen dat er dan bijvoorbeeld in eenzelfde kamer iemand met de koptelefoon een dvd kan bekijken en beluisteren en dat je dan tegelijkertijd kan de radio laten spelen via de boxen of omgekeerd?

Euh?? Mmm, daar kan ik u zo direct niet op antwoorden
(Deze vraag bleek nog niet eerder gesteld)

En dan nog eentje om af te sluiten, eentje waardoor ik zeer gecharmeerd was.

In een andere speciaalzaak van computers, mp3-spelers en accessoires, twee hippe knappe leuke gasten.

Ik wou graag een zakje voor een Ipod waar ook oortjes inpassen.

Oh, wacht, aan de toonbank vindt u alles.

Mijn collega zal u even helpen.

Tegen collega:

Mevrouw wou graag een zakje voor een Ipod waar ook oortjes bijkunnen.

Knappe kerel 2 haalt met een vriendelijke bereidwilligheid een heel assortiment leuke grappige koddige blitse wollige coole zakjes voor de dag. (Ziet hij dat ik een bijzonder geweldig blitz neefje heb en denkt hij dat ik een cadeau voor hem zoek of vindt hij dat zo’n geinig zakje wel bij mij past. Cool!)

Jammer, allemaal heel erg grappig, maar niet echt wat ik zoek.

Knappe kerel 1, met een halve blik naar zijn collega:

Ik denk dat mevrouw iets anders bedoelt, is het niet? Iets stijlvollers misschien?

(Zucht van een heel andere orde)

3 reacties

  1. Dan beweren ze dat ik het warm water niet heb uitgevonden!

    Was getekend

  2. Tja, verkopers en verkoopsters. Door de schaarste op de arbeidsmarkt nemen ze tegenwoordig aan wat ze nog kunnen krijgen.

  3. Nog eentje om het af te leren:

    Eerder deze week had ik problemen met de internetverbinding.
    Een telefoontje naar telenet klantendienst, een antwoordapparaat:
    “Heeft u problemen met uw internetverbinding, druk op 1”
    “Is het een technisch probleem, druk op 2”
    “Om een internetprobleem zelf op te lossen, surf naar Mijn Telenet”
    Maar dat is juist het probleem kieken! Ik kan niet surfen!
    “Wenst u één van onze medewerkers te spreken, druk op 3”
    “Al onze medewerkers zijn momenteel in gespek”
    wachtmuziekje
    “Al onze medewerkers zijn momenteel in gesprek, een ogenblikje”
    wachtmuziekje
    “Al onze…..
    wachtmuziekje
    “Hallo, waarmee kan ik u van dienst zijn?”
    Leg probleem uit van geen internetverbinding.
    “Heeft u al eens naar Mijn Telenet gesurft?”
    zucht, zucht, zucht


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

