de niet gebeurde diefstal

WEDDEN DAT… ALLES GOED GAAT IN 2008?!

Wie zegt dat er niks meer veilig is voor graaigrage handen?

Vanmorgen kom ik buiten en stel ik vast dat het kofferdeksel van mijn auto nog wagenwijd openstaat. Gewoonweg vergeten dicht te doen gisterenavond. Er lag een koffertje in met 7 keukenmessen en bijbehoren. Een Floss-lamp. Een paar schoenen van Bruno Pieters. Een zak met twee truien en één jurk net gekocht bij Stijl. Handgebreide sjaals en mutsen (gevonden jeuh euh maar bijna weer kwijt!). Denkt u dat er iets verdwenen was? Zelfs mijn auto niet.

Mabaneen. Ik zeg het u, ze proberen ons gewoon iets wijs te maken… Dat we een alarminstallatie en zware sloten en driemeterhoge afsluitingen nodig hebben. Commercie ja, dat is het.

Een http://www.stickdeath.com sticker op je auto is voldoende.

In dezelfde categorie verstrooidheden vallen: twee dagen van huis weg met voordeur open, sleutels op deur laten zitten aan buitenkant, zowel bij huisdeur als autodeur, garagepoort wijd open zonder dat er iemand thuis is… enz. Kom binnen en zet u!

10 reacties

  1. Ach, ik zeg altijd: de goedkoopste anti-inbraakmaatregel is je voordeur open laten staan. Geen dief die niet verwacht dat je óf binnen bent, óf binnen drie minuten komt binnenlopen…

  2. Zo denken wij er hier ook over…

  3. En geen mens die zich vragen stelt bij wat jij eigenlijk allemaal in je koffer liggen hebt…

  4. Een messenset in de koffer is altijd handig.

  5. Dat van die sleutel op de deur laten zitten aan de buitenkant is me genoegzaam bekend. In mijn geval betrof het (al een paar keer, zelfs) de ganse sleutelbos. Directe toegang tot de auto’s en de woning, kortom.
    Pas nadat er hier effectief werd ingebroken, ben ik voorzichtiger geworden. Wakker worden en je ganse woning overhoop gehaald weten, stemt verschrikkelijk tot nadenken.

  6. Gelukkig belde de buurvrouw rond een uur of één ’s nachts aan om te zeggen dat de voordeur wagenwijd openstond…
    En het ergste is dat een mens niet leert uit zijn “fouten”. Het is hier ook ook meermaals voorgevallen dat sleutels op deuren blijven zitten aan de buitenkant.

  7. Ik kan me voorstellen dat je toch even “oef” produceerde toen je de niet-inbraak constateerde.
    Verstrooide mensen verdienen ook eens wat bijval.

  8. Ik heb vandaag nog eens oef gezegd.

    Ik kom aan na een rit van 50 km. Ik laad mijn auto uit, ik pruts wat in huis, ik wil één en ander doen en merk dat ik wéér een zak kwijt ben. Ik heb die op de stoep laten staan bedenk ik in paniek, niet bij mij, maar 50 km verder. Ik spring in de auto, ik rijd 50 km terug, de zak staat niet op straat. Hij staat ergens waarvan je je afvraagt hoe komt dat hier nu terecht. Weer verstrooid! Spurt, weer 50 km naar huis. Prettig tijdsverdrijf op een zondag.

    En weet je wat het is, hoe meer ik er op let dat ik niks mag vergeten, hoe erger het is!
    Aarghh

  9. achja, ik houd beslist niet van overdreven panikerend gedoe en ben zelfs geneigd te denken dat mijn buren iets tegen mij hebben als ik de buurvrouw haar 5 hangsloten van de fiets zie verwijderen voor elk ritje naar de buurtsuper.

    Hoe vervelend het ook is, ik mag niet naief en optimistisch zijn, want hierdoor ben ik al heel wat fietsen verloren.
    Maar je hebt gelijk hoor, die angstcultuur van alarmsustemen en verzekeringen mag best eens gerelativeerd worden.

  10. Had ik dat geweten!

    Was getekend


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

