tv tip 06/1 – seven ages of rock

SEVEN AGES OF ROCK – NED3 – DONDERDAG – 23.30 u

Vorige week zag ik het eerste deel van deze 7-delige Britse serie van William Naylor uit 2007 over rock, de belangrijkste muzikale stroming in de populaire muziekcultuur. Aan de hand van zeven rock-iconen worden zeven perioden uit de rock voorgesteld. Weinig nieuws voor oudjes en die hard muziekliefhebbers, maar ik heb toch weer uitermate geboeid gekeken. Muziek blijft hoe dan ook fascinerend en in deze serie wordt het weer eens vanuit een andere invalshoek bekeken. De eerste aflevering ging over het ontstaan van de echte rock met fenomenen als The Who, Bob Dylan en The Rolling Stones en eindigde rond het monument Jimi Hendrix. Een mijlpaal omdat hij feilloos alles samenvatte van wat aan “muziekvibes” voorafgegaan was en zo aan de grondslag lag van de rock. En omdat hij de voorloper was van alles wat nog moest komen. Een aanrader, je blijft kijken! (En om de dames over de streep te trekken: de voice-over is van Julian Rhind-Tutt)

(Kijk hier waarom er een levensgrote poster van Mick Jagger
op mijn internaatskamertje hing)

Extratip: Op Canvas begint deze reeks vanavond, dus u kan de eerste aflevering nog meepikken.

4 reacties

  1. Vanavond begint ook op Canvas de documentaire “In Europa” gebaseerd op het boek van Geert Mak. Het boek is in elk geval héél goed.

  2. Natuurlijk! Goed dat u me er doet aan denken, ik had het vorige week ergens gelezen dat het op Canvas kwam, maar was het compleet vergeten!

  3. Ik heb beiden gezien en goed bevonden. Hoewel het boek nog vers in mijn geheugen zat heb ik toch even moeten slikken bij de oorlogsbeelden.
    Met dank aan Bianca voor de boekentip.

  4. Goede tv. Uitstekende TV.
    Nog 34 afleveringen te gaan…
    (Kijk ook naar Tegenlicht!)


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

