elders 01/1

ZO HOORT U HET OOK EENS VAN EEN ANDER!

Ik heb een dipje. Niet bij gebrek aan inspiratie, oh neen. En niet bij gebrek aan gerdernissen. Al helemaal niet. Maar anderen kunnen het allemaal zoveel beter en zoveel mooier schrijven. Wat ik denk of waar ik mijn beklag wens over te doen. Een ik-kan-het-niet-dipje dus.

Vandaar dat ik een nieuwe rubriek wil invoeren. “Anderen schrijven delen mijn mening”. Waar ik zelf vijf dagen zou over doen wegens gebrek aan tijd, wegens het opzoeken van de nodige bevestigingen van wat ik schrijf (checken en dubbelchecken), wegens het oneindig lang zoeken naar de juiste verwoording en eindeloos corrigeren van zinnen die me niet bevallen. Om dan tegen dat het klaar is, te ondekken dat er al iemand anders nét dat over schreef wat ik al een hele week wou zeggen.

Wanneer iedereen iets doet, heb ik er zelf niet meer zo’n zin in: zich ergeren en klagen wordt blijkbaar ook een trend. Nooit eerder zijn er meer logs geschreven dan over het nieuwe journaal en de website van onze openbare omroep. Maar laten we dit vooral positief bekijken, het bespaart me tijd en ik hoef u alleen maar door te verwijzen. Een gids a.h.w. Een beroep dat ik altijd graag had willen uitoefenen. (Kijk eens aan, ook al een deel van een niet-aan-mij-gestelde vraag beantwoord in het kader van de stokjes-hype: “Wat had u later willen worden”?)

Deze week dacht ik na (in ietwat eenvoudiger en gesimplifieerd gefilosofeer) over wat Johan Sanctorum grandioos neerschrijft, ergerde ik me aan mediafiguren die tegen bloggen zijn maar wat Daniel treffend schreef en waar ik niks meer aan toe te voegen heb, en ben ik het helemaaL eens met wat een blogdieiknietmagvernoemen schreef over de website van De Standaard. Zelfs een deftige dame die het bloggen nog maar net ontdekt heeft vangt deftiger dan ik een stokje.

Ik bedacht ook dat het heel erg kan verkeren in ’t leven: wat in mijn kinderjaren voor een negatieve stempel zorgde, moest gemeden worden door klasgenootjes en vervloekt werd door de nonnen en dorpsnotabelen, is nu zo hip dat zelf de Archiduc staat te dringen voor een plaatsje op de lijst. En dat ik er dus ook niets moet over schrijven, want dat Radio Plasky dat al beter deed. Die dingen hielden me dus bezig.

Verder las ik met veel interesse Josse&Fidel en Benny op Cuba. Stukjes geschreven vanuit een andere invalshoek over een onderwerp waar ik niets van afweet en dus ook helemaal niets zou over geschreven hebben, maar waarvan ik de artikels in Humo las en uit eerste hand de Cubaanse hel verhalen hoorde.

Tenslotte wil ik nog een oproep doen aan mijn lezers om een prangende vraag te beantwoorden, zodanig dat de bezoekers die deze week op mijn blog terechtkwamen via de zoekterm Sletten te Aalst? ook bediend worden.

6 reacties

  1. Allez zenne, het is weer zover. “Anderen schrijven uw mening” maar ba neen, ze hebben dezelfde mening.Er zijn immers niet evenveel meningen als er mensen zijn. En dat anderen iets schrijven over wat jij wou schrijven. Wat geeft dat nu? In het nieuws zeggen ze ook op alle zenders hetzelfde nieuws, maar ik kies 1 zender. Ik kom HIER lezen. En je kan het wel of ik was hier al lang weg.
    Allez, doe nu skoon voort en ga eens kuisen in je oude huis want het stinkt daar.
    Maar, wat is die prangende vraag?

  2. Neen, neen, het gaat er hem niet over dat ze over hetzelfde schrijven, ze kunnen het allemaal zoveel beter schrijven, vind ik! Ik moet misschien nuanceren en zeggen: “Anderen delen mijn mening”, dat is correcter. ‘ t Is bewonderend opkijken, complimenteren, vandaar dat ik er ook wil naar verwijzen.

    Ben gaan kuisen in mij huis, bedankt om me te verwittigen, ’t was daar niet te doen, dat heb je als de baas van huis is. Was er al een paar dagen niet geweest.

    En de vraag is: WAAR zitten die sletten in Aalst????

  3. Met bloggen is het dus blijkbaar zoals met koken, de kok vindt steeds dat het niet af is en dat anderen het beter doen, terwijl de gasten goedkeurend zitten te genieten.
    Die sletten? Niet gezien.

  4. En wat dacht je van deze uitspraak van wijsvrouw Pucinella:
    “Men zal altijd zijn mindere en zijn meerdere tegenkomen in dit leven. In deze huldig ik graag het relativisme: ieder zijn waarheid!”

  5. Maar schat toch, wjfel toch niet zoveel aan jezelf. Ga gewoon door met uniek te wezen.

  6. Maar zijn hoge lezerscijfers/reacties niet een vorm van bevestiging dat je snaren weet te raken? Hoog reiken is niet het beste ingredient voor een sterke blog… is mijn ervaring.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

