cd tip 09/1 – nits

DOING THE DISHES – NITS

Ik heb het moeten opzoeken: al vierendertig jaar bestaan ze. Zo lang ken ik ze nog niet, maar toch lang genoeg liefhebber – sinds ‘Tutti Ragazzi” – om maar liefst 15 cd’s van hen in mijn collectie te hebben. Dat is niet echt een prestatie en voor de die-hard fans wellicht een lachtertje, want de heren NITS hebben veel meer op hun actief staan. Een Nederlands monument.

Zonder voorkennis of beluistering koop ik elke cd die ze uitbrengen. En ze hebben me nog maar zelden ontgoocheld. De 16de. Gewoon goed. Hier heb ik niets aan toe te voegen.

Vanavond staan ze op het podium in AB Brussel.

cd tip 08/1

6 reacties

  1. Prachtige muziek. Ik heb hier nog drie cd’s van hen liggen. Het was mij trouwens niet bekend dat ze nog samen waren.

    Was getekend.

  2. Eind jaren ’80 begin ’90 heb ik de Nits live aan het werk gezien in de AB. Prachtige kijk- en luistermuziek. Heb vooral enorm genoten van het drumspektakel. Als ik me goed herinner hing de drummer (Rob Kloet?) de aap uit op een stelling van buizen, doch ik kan me daarin vergissen.

  3. Toen ik vier jaar oud was, begonnen The Nits muziek te maken. En vandaag, op mijn 38ste, zijn ze er nog steeds. Eén van die zeldzame dingen in het leven waar je kan op bouwen: de constante kwaliteit van The Nits. ‘In the Dutch mountains’, ‘Radio shoes’, ‘Nescio’, enzovoort, enzovoort, mooiere muziek is er nooit gemaakt in de Lage Landen. In de rubriek ‘Platenpoets’ op mijn weblog kom ik zeker op hen terug, want ik heb er nog heelwat over te vertellen 😉

  4. Ik kan niet anders dan volmondig beamen: The Nits zijn Grote Klasse! Al hun cd’s heb ik helaas niet, maar toch drie (zéér) goeie. Straks vier.

  5. Zoals Daniel zegt; The Nits brengen altijd de hoogste kwaliteit, perfectie tot in de kleinste details. Ze vervelen nooit.
    Toen ik ze pas leerde kennen, kon ik maar niet geloven dat het Nederlanders waren. Daar stond ik dan, met mijn vooroordelen.

  6. […] cd tip 09/1 […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

