een niet bestaand filmpje

VAN EEN BESTAANDE MAN

Al maanden hou ik me in. Al maanden wil ik er géén aandacht aan besteden. Net omdat het geen aandacht waard is. Al maanden wil ik mijn mening kwijt. Niet zozeer over datgene wat nog niet eens bestaat, maar over de onbegrijpelijke en overdreven media- en andere aandacht. Over een sfeer die wordt gecreëerd. Over de tijd en energie die er aan besteed wordt. Ik hou mijn lippen stijf op elkaar want ik wil het doodzwijgen. U weet wel wat.

Maar wat ik hier nu lees bij de recent opgestarte blog van een vorig jaar naar Singapore uitgeweken vriendin is er zo ver over dat ik gezwicht ben en er wil naar verwijzen. Omdat het iets is waar we hier anders niets van horen. Over het effect van een simpele Hollander op Singapore en de rest van de wereld. Waar zijn we mee bezig? Een mens vraagt zich af of dit dan wereldwijd vanwege de ambassades verspreid wordt. Een mens vraagt zich af of er nog weldenkende mensen rondlopen.

Massahysterie. Weg ermee.

3 reacties

  1. Grappige cartoon die de houding van Balkenende goed typeert:

  2. Het moest ervan komen. En waarom niet eigenlijk? Waarom zou je niet mogen reageren tegen het continu voeden van de angst? Op een nieuwe renaissance uit de angst mogen we toch roepen?

    Je vriendin in Signapore, die heeft wel schrijftalent. Sommige reporters zouden er best eens in de leer kunnen gaan.

  3. What’s in a name? De Belgische ambassadeur in Singapore blijkt een kip te zijn…


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

