het is jouw energie!

ELECTRABEL IN ABSURDISTAN

Het is niet omdat ik er al meer dan een jaar over zwijg dat het van de baan is. Het probleem met Electrabel. De saga. De lijdensweg.

Hoe het precies in elkaar zit is niet eens meer van belang. Hoe het verloopt en behandeld wordt, dat is interessanter.

Het probleem dateert van 14 november 2005. Aan het probleem zijn ondertussen minstens 40 werkuren besteedt, wachttijden aan de telefoon inbegrepen, er zijn in totaal 15 aangetekende brieven verstuurd (mét ontvangstbewijs/rode kaart) en er werd een niet in waarde uit te drukken morele schade aangericht. (dit laatste te interpreteren in het kader van het onderwerp)

In augustus 2007 dacht ik dat het probleem opgelost was. Electrabel stopte met facturen, herinneringen en ingebrekestellingen te sturen. Oef. Ineens, begin januari jl., waren ze er opnieuw. Iemand was wakker geworden en heeft gedacht: ah hier ligt nog een slapende klant, even wat factuurtjes sturen want dat is blijkbaar al een tijdje niet gebeurd, ze zullen ondertussen wel vergeten zijn dat er iets fout was zoals wij hier ook nooit van iets weten.

Vier aangetekende zendingen en twee maand later is het probleem weer geëscaleerd en is het bezig me weer tot wanhoop te drijven. Volgens mij is de brievenbus bij Electrabel een vuilnisbak. Niemand luistert, niemand antwoordt, alles wordt genegeerd.

Heren politici, wanneer gaat u eindelijk paal en perk stellen aan de wanpraktijken van deze multinational, op alle vlakken (ook wat prijzen e.d. betreft) ? Ik kan enkel besluiten dat u niet KAN, MAG, WIL. Indien een KMO of een zelfstandige op deze manier zijn klanten zou behandelen, hij was al lang failliet.

Burgers van België, verenigt u. Reageer. Handel. Schrijf. Mail. Bel. Klaag.
hier onder andere.
plaintes.complaints@droitfondamental.eu

3 reacties

  1. juli 2004: verhuis – meterstand doorgebeld – facturen blijven komen
    brieven, telefoontjes, niets helpt
    COPIE VAN DE GSM FACTUUR DOORGESTUURD OM TE BEWIJZEN DAT WE ECHT DE METERSTANDLIJN HADDEN GEBELD
    facturen blijven komen – nieuwe bewoners ontvangen niets, wij ontvangen facturen op on s NIEUW adres voor levering van oud adres …???
    januari 2005 – nog brieven en telefoontjes – ik eis schadevergoeding
    conclusie – oude en nieuwe bewoner betalen helft van 2004 facturen, ook al is er geen enkele manier om te weten welk ons aandeel was – het bedrijf was de meterstanden kwijtgespeeld en bleef ontkennen dat ze er iets mee te maken hadden
    facturen 2004 betaald – kosten voor aanmaningen niet betaald

    aanmaningen stopgezet – credit nota gekregen voor 180 euro – in mijn ogen 200 euro te weinig

    ripped off

    i gave up – they have the power

  2. Zeer herkenbaar, ons “probleem” betreft ook een verhuis en ondertussen vijf tellers én drie klantennummers. Volgens mij rekenen ze er ook gewoon op dat mensen het opgeven. Wie neemt er nu een advocaat om een bedrag van 200 eur te reupereren?

    Principieel zet ik echter hardnekkig door, het wordt mij wel iets gemakkelijker gemaakt omdat het voor ons bedrijf is.

    Maar je zegt het: zij hebben de “power”!

  3. Ik zou ook nog een verhaaltje kunnen vertellen, maar ik vrees dat ik vreselijk in herhaling ga vallen. De moraal van het verhaal blijft altijd dezelfde: de klant is altijd mis én de sigaar.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

