brahim is cool

ZO ZIJN ER NOG MEER

Zonet hoorde ik onderweg in de auto een aanstekelijk nummertje. In “Allez, allez” op radio1. Een bekende tekst. Dat hebben we weer zitten tot in de zomer, nog een jaar “kvraag het aan”., dacht ik. Maar ’t klonk in elk geval veel vrolijker. Het is Brahim, zegt de presentator, Brahim, die het nummer gisteren zong in het aan mij voorbijgaande en totaal overbodige programma op één: “Zo is er maar één”.

Brahim. Ik beken. Ik heb het nogal voor Brahim. Sinds ik hem in de toen nog ontluisterende en verrassende preselecie van Idool zag aantreden. Hij sprong er voor mij toen al uit. Ik ben hem niet echt blijven volgen, maar zo nu en dan stoot ik wel eens op een interview met hem en hoor ik hem al eens een liedje brengen. Ik vind dat hij wel wat in zijn mars heeft. Hij zegt verstandige dingen, hij zet zich in voor de goede zaak, qua talent springt hij uit boven het gemiddelde in Vlaanderen. Hij is grappig. Vorig jaar heb ik zelfs nog even overwogen om zijn toen uitgebrachte cd te kopen. Brahim is hip en Brahim is hop. Over zijn hoofddeksels zwijgen we.

Wat is er mis met Brahim? Waarom valt Brahim hoongelach en minachting ten deel? Waarom wordt Brahim niet au serieux genomen?

Hij zit in de foute programma’s, hij komt van uit de foute achtergrond, hij verschijnt in de verkeerde boekjes en hij gaat om met de verkeerde mensen. En hij is te braaf. Brahim moet zich vertonen met een fotomodel uit de Antwerpse scène, genre Delfine Bafort, Hannelore Knuts en An Oost. Brahim moet een gastoptreden zien te versieren bij een show van Arno. Brahim moet zorgen dat iemand – Bajoli bijvoorbeeld – hem als special guest vraagt in Lux bij Luc. Brahim moet op Werchter. Brahim moet door Koen Mortier gevraagd worden voor zijn volgende film. Brahim moet Koen Wauters en Natalia vermijden. Brahim moet de juiste mensen leren kennen. Een paar foute uitspraken toen en tegen wat schenen schoppen. En er moet vooral eens geluisterd worden naar Brahim.

Misschien helpen een goede manager en producer ook wel. En je website updaten.

12 reacties

  1. Ben je wel zeker dat dit stukje op de correcte blog staat?

    Moet die niet op die andere blog waar ik deze tekst knipte:

    “Alles op deze blog is verzonnen onzin”.

    • Al wat gij zecht is ZEVER!!!!
      BRAHIM IS MISSCHIEN WEL BRAAF.
      Maar de rest zever brahim komt niet van de verkeerde achtergrond,misschien(ik weet het niet)had hij vroeger wel slechte vrienden of ging met de verkeerde mensen om maar NU NI MEER!!!!!

      • En als den dezen het zecht moet het wel waar zijn

  2. Persoonlijk heb ik het niet zo voor Brahim, en dat heeft niets met zijn huidskleur of zo te maken. Neen, ik vind dat hij teveel de Amerikaanse hiphop en r’n b clichés te veel imiteert. En die hoofddeksels van hem, die zijn er echt te veel aan voor mij, sorry.

  3. Ik ben een geweldige voorstander van ‘neem eens een ander gezichtspunt in’. Zo had ik Brahim nog nooit bekeken. Mooi. Alles is styling.

  4. Er zijn veel slechtere gevallen dan Brahim. Ik kan wel enige appreciatie opbrengen voor deze gast. Wat hij doet doet hij goed, in zijn genre.

  5. Ik geef toe: bijzonder fijne versie dat ie hier brengt 🙂

    Trouwens, is ’t niet Baloji ipv Bajoli? 😉

  6. Ik heb Brahim nog vanuit geen enkel standpunt bekeken. Alzheimer kan het niet zijn want ik heb het sinds altijd: ik weet nooit wie zingt. Met veel toelichting zeg ik dan wel eens: ah die!
    Bij deze jonge man gaat echter geen enkel licht branden. Is er iets mis met zijn hoofddeksel? Ik vind die hoed toch elegant.

  7. Bram, natuurlijk is het Baloji.

    Sinds dag één schreef en zei ik het verkeerd, ik heb het sindsdien al minstens honderd keer moeten schrijven en kijk, ik blijf verkeerd!

    (Update: ) Maar ik ben voorstander van “Bajoli”, dat bekt beter, probeer maar: “Basjoli” en dan “balosji”… (met zwaar Frans accent…)

  8. Blanche, probeer eens het kikvorsperspectief.

  9. geprobeerd en nog steeds niets mis met die hoed


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

