dvd tip 09/1 – truly madly deeply

TRULY MADLY DEEPLY – ANTHONY MINGHELLA – 1990

Als filmliefhebber een moment om even stil te staan bij de dood van deze man. Gewaardeerd en bekroond. Bij iedereen bekend met zijn “English Patient”. Voor mij persoonlijk niet echt een film die ik direct wil terug zien wegens weliswaar heel goed gemaakt maar te zoet en romantisch. Of het moet zijn voor de schitterende Christine Kristin Scott Thomas.

Mij charmeerde hij vele jaren geleden al met zijn eerste filmp(je). Tranen met tuiten heb ik gehuild. Schokkend en snikkend. Zo gepakt was ik. Achteraf heb ik de film nog een paar keer bekeken en heb ik moeten vaststellen dat deze reactie ietwat overdreven was – en wellicht geheel toe te schrijven aan pms – maar de film bleef helemaal overeind. En ik zie hem altijd heel graag terug. Grappig en ontroerend. Troostend. Echte emoties.

Maar ook al direct overtuigend van het talent van Minghella.

Met Alan Rickman en de geweldige Juliette Stevenson,van wie ik nog altijd op zoek ben naar de straffe serie “The Politician’s Wife”. (Gelijk maar even aan herinneren, tips welkom)

dvd tip 08/1

3 reacties

  1. […] nog wel, die, zo wil het dramatische toeval, vorige week veel te vroeg overleed. De regisseur van Truly, Madly, Deeply en The English Patient zal er ongetwijfeld iets moois van gemaakt hebben. Het scenario werd […]

  2. Volledig met je eens wat Christine Scott Thomas betreft: schitterend en bovendien wondermooi.

  3. En het moet natuurlijk Kristin zijn!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

