cd tip 10/1 – fleet foxes

FLEET FOXES – RUINER OF THE WORLD

Brahim was natuurlijk een zijsprongetje, een wetenschappelijk experiment, een blogonderzoek, een sociale en psychologische studie. En af te leiden uit uw reacties had u dit wellicht door. Het heeft weinig resultaat opgeleverd, dus terug over naar het echte werk.

Al een tijdje wijst het jonger grut me er op dat ik dringend moet myspacen, en er was nog iets maar dat ben ik alweer vergeten. Ik ken het natuurlijk wel, maar weiger er me in te verdiepen. Het stuit op weerstand. Last.fm is voldoende voor mij. Aanbod genoeg. Ik kan het nu al niet bijhouden.

Maar kijk, dan krijg je ineens onverwachts tijd, moet je je zinnen verzetten en denk je, toch even proberen. Van de ene myspacefriend wandelde ik naar andere myspacefriend en tegelijk door deze nieuwe wondere wereld. Er is nogal wat te vinden. Daarom heb ik besloten van mijn rubriek “cd tip” uit te breiden tot muziek die ik hier vind. Wegens het ontbreken van een cd maar toch de moeite waard om onder jullie aandacht te brengen.

Mijn eerste ontdekking (ttz, iemand anders heeft ze weliswaar ontdekt, ik kwa ze gewoon al rondkijkend tegen) die er uit sprong de afgelopen dagen tussen de vele waren “Fleet Foxes“. Muziek die valt onder het genre hippiefolkrock maar what’s in a name. Het bevalt me. Het bevalt me zeer. Mijn mening wordt niet gedeeld door ernstige muziekrecensenten, las ik hier en daar na wat gesurf, maar kan mij dat wat schelen. Ik vind het gewoon goed. Een aanwinst, deze kennismaking. Muziek die blijft hangen, die goed in elkaar zit, mooie stemmen, fijne nummers. En ik hoop meer van hen te horen en binnenkort een cd in de winkelrekken te zien liggen. Alhoewel, heb ik die nu eigenlijk nog wel nodig, nu ik “myspace”?

Luister hier en oordeel zelf.

cd tip 09/1

4 reacties

  1. De tip ontbreekt op mijn scherm!

  2. Verdekke, mijn tips van de afgelopen week zijn allemaal leeg. Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?

    Geduld, ze komen er aan, ik heb tijd te over!

  3. Voila, alle tips van de week tiptop zoals het moet (hoop ik, bij mij zijn ze in elk geval te zien)

  4. Lees hier http://secretlybelgian.wordpress.com/2008/06/09/fleet-foxes-fleet-foxes-en-sun-giant-ep/ een verslag van het optreden in AB


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

