er zijn geen zekerheden meer

CREATIEVE OPLOSSING VOOR HET WAALSE OVERWICHT

Die hebben ze alvast gevonden in De Standaard van vandaag. Joelle Milquet is overgeheveld naar de CD&V. Dat staat er. Zo:

joelle2.jpg

Kijk, ik kan daar niet tegen. Ik denk spontaan, wat een fout, maar dan komen de twijfels. Dan denk ik “het staat in de krant”. Zou ik het beter weten dan de krant? Heb ik iets gemist? Is er iets gebeurd de laatste dagen waarvan ik niet op de hoogte ben? Is Joelle Vlaming geworden? Zo’n dingen. Ik heb deze week namelijk niet zo met mijn neus op de actualiteit gezeten. En dan ben ik vertrokken voor minstens een half uurtje surfen en opzoekingswerk. Zelfs nu terwijl ik dit tik heb ik al vijf keer opnieuw naar de papieren krant gekeken om me er van te vergewissen dat het er wel degelijk staat. Ja dus.

Mijn krant brengt me van mijn stuk. Niet erg bevorderlijk voor mijn zelfvertrouwen in deze goede week.

Uit dit artikel maak ik verder ook nog op dat er eensgezindheid en harmonie is bij de Open VLD . Op de vraag “Wat is uw favoriete personage uit de literatuur?” antwoordt Karel De Gucht “De eeuwige verliefde Florentino uit “Liefde in Tijden van Cholera” van Marquez”. En laat dit nu net een pagina verder ook het favoriete personage van Annemie Turtelboom zijn. Literatuurbespreking was een aangenaam interludium op het partijbureau de afgelopen maanden?

Alhoewel, ook Frederique Laloux (PS staat er, maar mag ik dit wel geloven? Ik ken die mens namelijk niet) en Joelle Milquet, die dus van de CD&V, hebben allebei een boontje voor de kleine prins.

Of werd er op de redactie wat te veel gecopypasted?

Eerder Standaard gestuntel, klik hier 

4 reacties

  1. Misschien is ze naar cd&v overgetapt omdat daar veel werk is aan gelijke kansen.
    Die vragenlijst vind ik trouwens zever en de antwoorden voor 99% zoutloos. Waarom vraagt me aan die nieuwbakken ministers niet eerde naar hun doelstellingen en hun visies.

  2. Dit wist ik niet. Een serieuze blaam voor een zogenaamde kwaliteitskrant. Wat zeg je hierop, Peter Vandermeersch? Overigens is het nu ook weer niet zó verbazend te noemen dat Turtelboom De Gucht naäapt. Binnen deze partij is het nu eenmaal zo dat de wil van de partijtop wet is.

  3. Bij de krant weet men ook dat men regelmatig zegt: Ge moet niet alles geloven wat ge leest. Dus als kwaliteitskrant moet je nu en dan de bevolking voederen met hun gelijk door onzin te drukken.

    Was getekend

  4. Vandaag nog een leuke gevonden: ‘Sandra Bullock schitterde in “Speed”, “Miss détective” en recent nog in “Collision”. ‘Miss détective’ en ‘Collision’ zijn Franse titels. Dit bericht werd zonder boe of ba vertaald en geplaatst. Elke snuggere redacteur heeft toch door dat geen enkele Amerikaanse film ‘Miss détective’ kan heten?
    Minder ernstig natuurlijk, maar een fout niettemin.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

