elk nadeel hep z’n voordeel (J.C.)

HET WITTE GAT

Ik heb besloten een dagplanning te maken. Van nature ben ik namelijk een luilak. Ik kan hard werken, maar kan dat enkel binnen een afgelijnd kader. Zelfstandig en al en een hele dag zonder woorden of een mens te zien, geen enkel probleem. Maar ik heb een kader nodig of ik functioneer niet. Deadlines. Regels. ’t Is een afwijking.

In plaats van dus een hele dag in pyjama doelloos rond te hangen heb ik een schema opgesteld om mezelf in de hand te houden. Of voor ik het weet lig ik een hele dag rokend voor de tv te zappen, ben ik verslaafd aan belspelletjes en wie weet misschien ook aan de drank.

Het ziet er uit als volgt:

7.30 u – opstaan

8.00 u – ontbijten en krant/weekbladen lezen

9.30 u – mails checken/blogs lezen/bloggen/

11. 00 u – douchen en optutten. Je kan nooit weten wie er aan de deur komt. De postbode enzo.

12.00 u – lichte lunch gecombineerd met beluistering van een (eventueel nieuwe) cd.

13.00 u – (of 14.00 u wanneer de lunch buitenhuis heeft plaatsgehad) hobbytijd. Afhankelijk van het weer wordt dit een buitenactiviteit of een binnenactiviteit

15.00 u – koffiepauze/mails checken

15. 30 u – Prettige verderzettting van de hobby-activiteiten

17.00 u – film bekijken of een opgenomen programma van het laatste jaar dat ik nog moet bekijken. Aflsuiten met aperitiefje.

19.00 u – diner

20.00 u – Avondprogrammatie – kan alle kanten uit, naargelang de stemming: bioscoop, theater, concert, after-dinner gepaard met napraten/discussièren op café. Of gewoon lekker thuisblijven en computeren of tv kijken. En dan mag een een pyjama.

Deze dagplanning is echter niet bindend en kan elk ogenblik gewijzigd worden indien er zich andere opportuniteiten zouden voordoen. Niks moet. Alles kan. Alles mag.

Ziet er niet slecht uit. Voorlopig kan ik er mee leven.

(Gelieve me dus ook niet voor 12 u. lastig te vallen of te storen.)

10 reacties

  1. /strijk
    (en dan bedoel ik niet: tiens, heb je geen tijd ingepland voor de strijk)

  2. zo’n dag zou me niet kunnen bevallen. Uiteindelijk toch liever rokend en verslaafd aan belspellen dan zoveel structuur.

  3. ‘Una momento dado’ (J.C.) zal men er toch eens moeten aan beginnen.

  4. Ik zou niet kunnen leven met zulk een strak kader. Voor mij geen keurslijf of dwangbuis. Overigens eindigt mijn dag pas rond 3u in de morgen.

  5. En moet dat allemaal vandaag, kan dat niet wachten tot morgen? En wanneer ga je strijken en dweilen, of valt dat onder hobby’s?

  6. Ja hola!

    Dit is wel een progamma voor een WERKDAG, voor alle duidelijkheid. MA-DI-WO-DO-VR

    En verder heb ik niet veel slaap nodig.

  7. structuren en kaders?!
    Lang leve de toevalligheden van de dag.
    Ben beniuewd hoe lang je dit loodzware programma gaat volhouden, mevrouw Aida!

  8. @Peter,
    Het is un momento dado. momento is mannelijk enkelvoud.

    @Gerda,

    Dus ik mag niet meer langskomen? Nergens kom ik voor in je planning.

    Was getekend

  9. he, zou zien er mijn weekend dagen uit… behalve het optutten voor postbodes dan…

  10. […] op winter en zon vakantie is en in Aalst de maandagstoet door de straten trekt begin ik er aan. Dit feest is afgelopen. En dat is eigenlijk maar goed ook, ik heb er zin […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

