Waar is Anna Michaltsjoek?

POETIN-CRITICA VERDWENEN IN BERLIJN

Vorige week vrijdag 28 maart een klein berichtje in de krant:

BRUSSEL – De kritische kunstenares Anna Michaltsjoek verdween vorige week spoorloos in Berlijn. Ze kwam al meermaals onzacht in aanraking met de Russische autoriteiten en de Orthodoxe kerk.

Misschien is ze gewoon verloren gelopen of domweg in het water gesukkeld, maar mij leek dit voorval passend in het rijtje waarin ook de in oktober 2006 vermoorde Russische journaliste Anna Politkovskaya zit. De beklemende panorama uitzending van vorig jaar stond me nog levendig voor de geest.

Elke dag speur ik naar nieuws over haar. Elke dag ben ik op zoek naar een bericht dat ze gevonden is. Dood of levend, maar gevonden.

Ik vind niks. Is men haar al vergeten of is er gewoonweg geen nieuws? Weet u iets?

2 reacties

  1. Nog niet gezocht. Dit is nieuws voor me, wist niet eens dat A. M. ‘verdwenen’ was. Maar ik wil wel mee zoeken.

  2. Nieuws over Anna:

    DS 12/13 april:

    “De berlijnse politie heeft gisteren “naar alle waarschijnlijkheid” het lichaam gevonden van Anna Michaltsjoek. Alles wijst op zelfmoord”.

    Tja. Er vallen ook constant helicopters uit de lucht door een “technisch defect”.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

