tv tip 13/1 – wiki’s waarheid

TEGENLICHT – WIKI’S WAARHEID – NED2 – MAANDAG 7 APRIL

Ik gebruik het nooit als bron. Ik raadpleeg het zelden of niet. Ik vertrouw het niet. Ik heb er al dingen gelezen die onvolledig zijn of niet kloppen. Ik sta er weigerachtig tegenover. Ik moet het niet.

Benieuwd of mijn weerstand tegen Wikipedia terecht is. Deze documentaire duikt in het verhaal achter “Wikipedia” en bekijkt de wereld achter de internetzoekmachine (?) Wikipedia: hype of revolutie?

tv tip 12/1

7 reacties

  1. Repaortage die meer vragen heeft opgeroepen dan antwoorden gegeven., want de waarheid is blijkbaar relatief.

  2. Hier rulede Canvas gisterenavond. Was het interessant? Werd er een beter alternatief geopperd?

  3. Ik heb vooral onthouden:
    “Wiki is een ramp voor de waarheid”

  4. Heb ik iets gemist? Gisteren wel memorabele televisie gezien. Eerst in ladies first een pakkende reportage over een oogarts die in Nepal de blinden weer laat zien. En dan een reportage over expo 58. Ja, ik herinner mij expo 58 nog, heel veel mensen, grote parkings, fonteinen, gebouwen zoals ik ze nog nooit gezien had en vooral:ik zag voor het eerst zwarte en aziatische mensen. Het waren mijn eeste stapjes in de grote wereld en dat blijft je bij want ik kan je garanderen dat mijn dorp niet bepaald een wereldstede was.
    Expo 58, het staat in mijn geheugen gebrand.

  5. Ha Bianca, was jij dat huppelende kleine meisje in dat filmpje?
    Fascinerend hoe ‘de toekomst’ er toen uitzag. Het geloof in technologie en vooruitgang.
    Mensen waren ook nog mooi uitgedost voor een uitstapje!
    Waar is toch al die goede smaak gebleven?

  6. Vandaag al drie keer gehoord wat voor moois ik gisteren niet gezien heb, de reportage over de oogarts bleek inderdaad ontroerend mooi en heb ik helaas gemist en de reportage over de expo was nostalgisch mooi.
    Gelukkig zullen beide uitzendingen binnenkort vast en zeker herhaald worden!

  7. […] heb ik gegokt. Galliano is geen Belg, dacht ik. (Terzijde @ Blog der Zuchten: ja, ik geloof in Wikipedia!) En Raf Simons was die niet bij Jil Sander? Of heb ik het mis? Had ik me toch weeral eens laten […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

