expo tip 10/1 – prayer a human function

PRAYER- A HUMAN FUNCTION – HEIKE SMIDT

Geen expotip (dit project is af pas in 2009) maar een oproep, die wel in deze rubriek past.

2009 wordt in Leuven het feestjaar van Rogier van der Weyden. In het kader daarvan is de Duitse kunstenares Heike SmidtSchmidt bezig met een nieuw project, waarvan het eindresultaat een dansvoorstelling moet zijn die volgend jaar vertoond zal worden. Voor dit project zoek Smidt gelovigen die tijd willen maken voor een interview en toelaten het intieme moment van het bidden te filmen. Op basis van interviews en ontmoetingen met mensen van alle leeftijden en met diverse religieuze overtuigingen legt ze dan een verzameling van beelden en geluiden aan.

Dit project vind ik interessant. Genoeg om de oproep te plaatsen.

Ben je geïnteresseerd, neem dan contact op met Kunstencentrum STUK 016/32 03 37

expo tip 09/1

3 reacties

  1. Da’s (pas) nieuws: dit wist ik niet. Goed dat je die oproep doorgeeft! Weet ik het van Rogier van der Weyden … en van Heike Smidt (Schmidt?). Ik plaats jouw Duitse kunstenares op mijn wiki voor Duits. Het aangename aan het nuttige paren, heet dat, niet?
    Groetjes

  2. Fijn dat we van elkaar blijven opsteken, bloggen is leerrijk!

    (En oei ja, in mijn enthousiasme een fout getypt in de naam, het is vanzelfsprekend “Schmidt”! Dank je)

  3. […] EXPO-TIP 10/1 – PRAYER A HUMAN FUNCTION […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

