hoe schrijf ik een cv? les 1

ER IS GEEN DISCUSSIE ALS IK GELIJK HEB

Om goed voorbereid te kunnen solliciteren en een cv te kunnen opstellen is het noodzakelijk dat je voor jezelf heel goed weet wat je positieve en negatieve eigenschappen zijn. Dat lees ik hier en daar. Ik ben dus volop bezig met deze op een rijtje te zetten. En ik heb een slechte vastgesteld. Een hele slechte. Ze is deze week benadrukt bij het lezen en horen van de nieuwsberichten. Een triomfantelijk gevoel. Geen leedvermaak, neen dat is het niet. Verkneukelen. Dat past beter. Het is gewoon zo’n glorieus moment. Zo van “zie je wel!!” Het is geen gelijk hàlen, het is gewoon gelijk hébben. Thuis in mijn eentje, dat wel. Bijvoorbeeld hierom:

Runners en chaperones. Het zijn leuke omschrijvingen voor mensen die op een filmset ingehuurd worden om onder andere klanten/acteurs enz. af te halen van de luchthaven, van en naar hun hotel en van de ene locatie naar de andere te vervoeren. Elke keer weer wierp ik de bedenking op dat deze mensen volgens zover ik geïnformeerd was over een attest moesten beschikken, dat niet iedereen zomaar personen mag vervoeren in opdracht en bezoldigd, dat er hierover een artikel in de wegcode bestaat en ingeval er ongeluk gebeurt dat de verzekering hier een sterk punt heeft om ons in de fout te stellen. Misschien waren er onder die mensen wel die dit hadden, maar het werd nooit gecontroleerd, laat staan geëist.

Mijn opmerking vond geen gehoor, en indien al wel eens, dan was met smalende blikken met diverse reacties:

  • Daar is ze weer
  • ze gaat weer moeilijk doen
  • ah met haar regeltjes…
  • wij zijn rock&roll, zeggghhh…..
  • er gebeuren geen ongelukken
  • vul in naar believen

Voila. Ik moest dat even kwijt. Yes Yes Yes.

2 reacties

  1. Gelijk is iets dat je nog moet krijgen als je het al hebt.

  2. het leukste is om dergelijke mensen zelf een keer op hun neus te laten kijken als ze zeer stellig iets beweren en toch geen gelijk hebben. Jammer genoeg wordt die stille glorie nooit erkend.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

