tip voor trippers 01/1 – leuven

LEUVEN IN SCENE 2008 – EDITIE 3 – 10&11 MEI 2008

Vandaag liep ik vanuit richting station Leuven de Bondgenotenlaan in. Er viel me een vreemde etalagepop op in een kledingwinkel voor een maatje meer. Mannequins zijn zelden een weerspiegeling van de realiteit, dacht ik glimlachend, maar ze moeten nu ook niet beginnen overdrijven, zo waarheidsgetrouw hoeft nu ook weer niet. Amusant.

Wat verder in een winkel lag er een gelijkaardige. Maar toch helemaal anders. Als dit de nieuwst trend is in etalagepoppen, geen bezwaar. Ze deden me al een tweede keer stilstaan én grijnzen.

Een derde bij Claudia Strätter deed me toch vermoeden dat er meer aan de hand was. In het oog te houden.

Op de Grote Markt kon je niet naast een immense vogelkooi kijken. Met sprookjesachtig vogels er in. En wat bleek uit een foldertje dat ik in die kooi vond:

Studio Orka (B – De vogelkathedraal – Belgische première. Een broedplaats van 12m hoog. De blikvanger van Leuven in scene 2008

En meteen was ook het mysterie van de poppen opgelost, want in datzelfde foldertje las ik ook:

‘Claude Merle verstopt zijn levensechte poppen in het leven van elke dag. De Bondgenotenlaan is nog nooit zo spannend geweest. Les voisins – Claude Merle (F)’

Internationaal openluchttheaterfestival Leuven in scene 10/11 mei 2008 – De magie van Pinksteren

Reden genoeg om nog wat verder op ontdekking te gaan. Her en der staan ze verspreid in diverse winkels. Leuk, verrassend en grappig. Maar vreemd genoeg keken meer passanten naar mij omdat ik een foto aan het nemen was van een etalage dan naar wat er in die etalage stond.

Wie in Leuven komt de komende dagen, spieden dus naar een markante pop. Ik ben uit de weg.

(Er staan er nog meer, maar jammer genoeg zijn er een aantal foto’s mislukt door de uitbundige zonneschijn en de lichtweerkaatsing, fotografie is niet mijn sterkste kant)

5 reacties

  1. Allez zeg, heel origineel. Geweldig initiatief. De vogelkooi is gewoon prachtig!
    Die foto’s zijn wel goed gelukt want moeilijk achter glas te nemen.
    Super!

  2. Hé ja, ik vind het magnifiek!

  3. Geestig ook, écht geestig!

  4. Dit is nu eens ferm zie. Super idee.
    Bedankt om het te tonen.

  5. […] Aïda spotte al op 7 mei de poppen van Claude Merle in de etalages. […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

