de noodkreet (update)

Wie kan helpen? Na Margo ben ik het volgende slachtoffer. Ik slaag er sinds maandagavond niet meer in om verbinding te krijgen met mijn blogs (deze en deze).
Ik kan niet inloggen, ik kan geen reacties lezen of geven. Het molentje blijft maar draaien en na een tijd krijg ik “server lost connection time-out”. Het eigenaardige is dat dit ook met een groot aantal andere blogs dat ik wil bezoeken zo is en dat er dan weer andere zijn (ook binnen wordpress) waar ik gewoon wel op kan. Ik stel me hierdoor de vraag of het lay-out gebonden is. Blogs van het bloggers platform geven geen probleem, Typepad evenmin. Blogs met eigen domeinnaam, hangt er volgens mij vanaf welk platform er achter zit. World of Bobby bvb lukt, Tante Annie dan weer niet. Louis Van Dievel evenmin of houbi.com ook niet. Melancholia wel. Ik krijg de beginpagina van nl.wordpress.com maar doorklikken op blogs lukt niet. Alle berichten komen wel door in mijn google reader.

Heeft er nog iemand gelijkaardige problemen? Ziet er iemand een lijn in dit probleem? Is het computergerelateerd?

Kan iemand helpen, ik begin namelijk afkickverschijnselen te vertonen.

Dank u!.
Wil er rekening mee houden dat ik ook niet kan reageren op deze blog, noch op die van mij. Dit bericht werd via een andere pc geplaatst.

Aïda

UPDATE

“Dat het aan mijn computer ligt zal duidelijk zijn, maar misschien herkennen apple-gebruikers het probeem. Wegens geen vrienden met verstand van computers zijn er hier misschien mensen die me kunnen helpen. Ondertussen ben ik, met mijn beperkte computerkennis vanalles aan het bedenken. Net voordat het probleem zich beginnen voordoen is heb ik een update gedaan van mijn software, wat ik om de zoveel tijd doe. Er zat ook een security update bij. Hierover is enkel geen info beschikbaar. Zou het mogelijk zijn dat er hierdoor instellingen veranderd zijn (zelf pruts ik nooit aan instellingen waarvan ik niets ken omdat ik weet waar dat toe leidt) en er extra (meer) beveiligingen opzitten waardoor je niet meer op bepaalde blogs kan?
Ik heb twee fotootjes genomen van de instellingen zoals ze nu aangevinkt zijn. Ik weet niet of hier iets veranderd is sinds de update want ik onthou zulke dingen niet en ik noteer ze ook niet.
(De firewall staat normaal aan maar heb even uitgezet om te testen of het wel lukt maar niet dus). Wanneer ik start blijven dezelfde opties aangevinkt.

Wat ik ondertussen ook ondervonden heb: vele sites lukken maar ik kan vb ook niet inloggen op ebay of op andere sites waar ik een paswoord moet ingeven. Ttz, surfen zonder ingelogd te zijn op die sites lukt wel, maar wanneer ik moet inloggen marcheert het niet meer.

Dank u!!”

5 reacties

  1. Als dit bericht via een andere pc werd geplaatst, en het aldaar wél lukte, dan is jouw probleem pc-gerelateerd, denk je niet?

  2. oeh?
    bij mij was het al heel de voormiddag net omgekeerd.
    rechtstreeks blogs lezen ging wel maar google reader wilde niet werken.
    Nu kijkt het weer normaal.

  3. Java updaten?
    Neen, geen idee. Wel knap vervelend! Hoop dat het snel opgelost raakt. Succes!

  4. Lukt het om in te loggen via Firefox?

  5. Klopt het dat er bij jullie, WordPressers, vrij onlangs een grote update is geweest naar een nieuwe WP-versie? Ik heb hier en daar bij andere WP’ers dezelfde problemen gemerkt. Ik neem aan dat jullie een e-ticket kunnen aanmaken voor dit soort problemen bij WordPress?


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

