wanhopige huisvrouw

SAMENVATTING VAN EEN LEVEN

Mijn man heeft me laten zitten in het voorjaar.

Maar ik baseer me nu op mijn kinderen. Ik heb het geluk dat ik schoon en brave kinderen heb. Tja. Ik heb nog geen geluk gehad. ’t Is den derde keer al. Met den eersten heb ik zeven jaar samengeleefd, maar ’t was gene vriendelijken. ALtijd bassen en bijten. Geen vriendelijk woord kwam er uit. Met den tweeden ben ik vijf jaar getrouwd geweest. Maar die sloeg mij. Ik ben dan weggegaan van hem. En dendezen, ja, die heeft me dan laten zitten met een pak schulden. Mijn rekening geplunderd. Ik moet nog altijd afbetalen voor zijn schulden.

Tja, en ik zeg het u hé, ik heb er genoeg van nu, ik moet genen meer hebben. Ik baseer me op mijn kinderen nu. Ik ben vorige week met mijn dochter weggegaan en ik heb haar vijftig eur gegeven. Dat kan ik nu hé. Ik moet niks meer hebben. Mijn kinderen. Braaf en goed. Ik heb veel aan hen gehad. Ik heb ondertussen ook een kleinkind, had ik die niet gehad, ik zeg het u, ik had zelfmoord gepleegd, dan was ik er nu niet meer. Ik ben lang depressief geweest, ik zag het niet meer zitten allemaal. Maar mijn kinderen hé, die hebben er mij bovenop geholpen. Mijn dochter vroeg mama zagde hem nog graag? Ja dat vroeg ze mij.

Maar ik baseer me op mijn kinderen. En zie, nu se, wat ik nu doe, ik zou dat vroeger nooit gedurfd hebben. Zo vreemde mensen aanspreken op een terras. Maar nu doe ik dat allemaal. Een mens moet sociaal zijn hé. Nu doe ik dat graag, met mensen spreken. En zo eens gaan wandelen in Leuven. En een terraske doen. En zaterdag ga ik met mijn dochter. Winkelen. En ik ga haar dan een schoon kleedje kopen. Dat kan ik nu hé. Ja wat moet een mens anders doen?

Betalen en wegwezen. Weg van dat terras met twee stoelen verder een mevrouw die er nochtans heel normaal en gewoontjes uitzag.

9 reacties

  1. I know the feeling…

    Ik krijg dat soort verhalen vaak in de wachtzaal bij de dokter en in de infuuskamer te horen. Hoe hun pijnen erger zijn dan die van een ander, hoe zij niets meer kunnen, hoe triest hun leven wel niet is, dat hun hond het enige is waar ze nog voor leven en voor uit de zetel komen…

    En hoe graag ik zelf ’n babbeltje doe en hoe sociaal ik zelf ben, als ik dat soort mensen, dat het constant over zichzelf heeft en denkt dat je daar zelf voor je plezier zit, tref, dan gaat de mp3-speler op mijn oren. Dan ben ik heel even vreselijk asociaal.

  2. De mensen die zich onrecht aangedaan voelen, komen wel vaker bij jou terecht. Dat biedt carrièremogelijkheden, toch?

  3. Desnoods leest ge hun aura of zo voor 50 euro. Of je praat met de geest van hun overleden tante. Is tegenwoordig ook een bron van inkomsten.

  4. Hoe erg is het dan met je gesteld als je zo een verhaal doet aan wildvreemden? Ik denk dan ook maar één ding…wegwezeeeee…

  5. au revoir tristesse

  6. beroepshalve moet ik luisteren naar dat soort verhalen. Wegwezen is geen optie… ‘deskundig’ afronden wel 🙂

  7. vrijwilligershalve wil ik luisteren naar dat soort verhalen. Wegwezen is geen optie…’menselijk’ afronden wel.

  8. Hm. Wat er niet inzit zal er ook nooit uitkomen bij zo’n triestige gevallen. Sorry maar als ge weet wat voor een klootzak je aan de haak slaat dan trouw je daar toch nie mee zekerst? Dat ge zoiets nekeer voorhebt, tot daaraan toe, da’s een menselijk maar als dat u dan nog een tweede en derde keer “overkomt”, dan is het al ver een hobby voor zo’n mens om dat soort toestanden bij elkaar te gaan ervaren. Da’s geen echte miserie, miserie is iets dat u overkomt waar ge geen zelf macht over hebt. Nope, niks van compassie met zo’n zweefteef. Op naar nummer 4.

  9. Ik zou d’r alle gortige details uitschudden. Zeker weten.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

