grmlgrmlkippen

EEN RAS APART

Ik passeer met de auto voorbij een markt en zie net aan de rand een verkoper van pluimvee staan. Dat treft, na de wrede dood van mijn andere kippen vorig jaar, heb ik nog steeds geen nieuwe aangeschaft. Wegens nood aan 1/een hogere afsluiting 2/een veilig kippenhok dat dicht kan ’s nachts.

De hogere afsluiting is er al sinds afgelopen winter en het nieuw kippenpaleis staat er al sinds mei. Maar kippen, goh, waar kon je dat eigenlijk kopen?

Deze markt dus. De kippenkweker heeft een achttal rassen, waarvan twee er me bijzonder bevallen.

– Welk ras is dit?

– Grmlgrmlkippen.

– U zegt?

– Grmlgrmlkippen.

– Ah, ok.

De vriendelijke marktkramer spreekt wat binnensmond en eet zijn woorden half op, en ik wil dit niet benadrukken. Ik zoek een andere oplossing en wijs op een andere kooi.

En welke soort is dit?

– Grmlgrmlkippen.

– Wablieft?

– Grmlgrmlkippen, een beetje dezelfde van die daar.

– Ahja, en wat ras was dat alweer? I

Ik tracht het op te lossen door me voor te doen als een DOM blondje.

– Awel, grmlgrmlkippen.

– OK, geef me dan maar drie van deze. Maar kan u ze nog even aan de kant zetten, ik ga nog even wat groenten en fruit kopen verderdoor.

– Prima.

Na een uurtje.

– Ah! Madammeke! U komt om uw kippen!

– Ja. Maar zeg, welk ras was dat nu weer?

Dom dom, al lang vergeten, geef ik de indruk.

– Ah, grmlgrmlkippen.

– Wablieft?

(Neen mijnheer, je weet NIET meer dat ik het daarstraks ook al drie keer gevraagd heb.)

– Grmlgrmlkippen.

– Ok, dank u.

– Veel plezier er mee.

Tja.

Bastaardkippen, zegt E.

(Vast en zeker zijn er lezers die weten welk soort kip dit is.)

<-vorig bericht: privé-blogbericht: roddel en achterklap

10 reacties

  1. ze doet me denken aan een viandotte. Maar dat klinkt niet erg als grmlgrml…

  2. ’t Zijn schone kippen en ze passen goed bij je huis.

  3. Het zijn kippen zonder tanden, Aïda. Doodgewone kippen dus.

  4. de grijze grommelkip

  5. Och, als het maar mooie gezonde kippen zijn!

  6. Cursus kipologie hieronder
    http://www.legkip.be/kippen/kippenrassen/kipperassen.htm

    Het is dus een marans coucou, maar of dat betrouwbaar is, daar ben ik niet zeker van want ze hebben daar blijkbaar ook een hond en een geit die eieren legt.

  7. Die mens had gewoon een articulatieprobleem. Hoe moet die zich gevoeld hebben na die herhaaldelijke vraag?

  8. Slecht vaneigens. En dat was ook mijn bedoeling. Zo ben ik.

  9. Dat die mens een articulatieprobleem heeft, is toch net de essentie van dit artikel, zapnimf?
    Als iemand mij 4 keer een vraag stelt, ga ik ervan uit dat mijn antwoord onduidelijk is en zal ik duidelijker articuleren.

    Of hoe de humor van een stukje onderuit halen.

  10. Volauvent kippen


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

