de bevalling

VAN DE KIP EN HET EI

Mijn grmlgrmlkippen liggen dwars. Ze zitten ’s nachts niet op hun stok maar kruipen met hun drieën op elkaar in het legkastje. Niet het zaagsel wordt bevuild maar het stro waarop ze eigenljk moeten eieren leggen.

Ik maakte me hierover zorgen. Wat zou er gebeuren wanneer het eerste ei zou moeten komen?? Gisteren zag ik dat Michelle de hele dag onrustig liep. Yvonne en Yvette liepen bezorgd in haar pas. En een gekwek en gekakel! Ik zag aan haar stap dat het voor elk moment zou zijn. Ik heb ze dan maar in huis gehaald en op het tafeltje van de bijkeuken gezet, want je weet maar nooit wat voor smurrie daar komt bij kijken. Heel de nacht heb ik opgezeten voor de te verwachten bevalling van wat ik vermoed het eerste eitje. Verzameld met de hele familie zaten we alles vol spanning te volgen. Ons geduld werd uiteindelijk beloond. Natuurlijk heb ik alles opgenomen. Voor later, voor het nageslacht.

Hier het filmpje: het eerste eitje. Het eitje! Proper en wel. Met live commentaar.

7 reacties

  1. Hoe zou Michelle zich daarbij gevoeld hebben? Dat is geen grmlgrmlkip, dat is een verwende kip en al meteen de hoofdrol in “De Bevalling”. Yvonne en Yvette zullen staan drummen voor een plaatsje op die arbeidstafel.

  2. De opmars van de reality tv is niet te stuiten. Wordt verwacht:
    hoe leer ik die kip meteen een ei in de frigo te leggen.

  3. Maar waar was de papa?! Flauwgevallen nog voor hij in de verloskamer was zeker?

  4. Was het haar eerste? Heb je al een naam voor het eitje?

  5. hahahaha!!!
    zotte mensen toch! 🙂

  6. Bevallen zonder bloedvergieten???!! Spaart alvast wat werk met de opkuis.

  7. Zou dat nu eigenlijk zeer doen, een ei leggen?


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

