jonge ik, ik nu

“JE BENT NOG NIKS VERANDERD!”

Op youngme nowme kan iedereen een oude en een recente foto van zichzelf plaatsen in dezelfde pose, lees ik hier net in Humo. Soms verrassend, maar meestal grappig, vooral wanneer de foto genomen is op dezelfde locatie en met dezelfde setting, constateer ik. Mijn moeder, broer en ik poseerden twee jaar geleden in Coo op exact dezelfde manier als vijfenveertig jaar geleden met exact dezelfde achtergrond, de waterval. Er zullen dus wel meer mensen zo’n foto’s hebben zonder dat deze site hen op het idee moest brengen. Maar toch plezant.

Verrassender en ronduit verbazingwekkend zijn echter de twee verschillende foto’s van mijn ouders, waar ik een tijdje geleden geleden bij het snuisteren in oude fotodozen toevallig op stootte. Tussen de twee foto’s ligt een dikke twintig jaar, schat ik. Ik heb ze toen direct ingescand omdat ze me zo troffen. Zonder het ooit zo bedoeld te hebben, zijn ze bijna identiek en passen ze exact in het opzet van deze site.

Ze komen van pas nu. Kijk mee.

Ergens midden jaren vijftig:

Ergens midden jaren zeventig:

14 reacties

  1. echt grappig! zou leuk is al nog mogelijk is nu eens foto te nemen azo!

  2. Dat je vader in dezelfde positie staat is misschien normaal want waarschijnlijk wordt de foto gemaakt op het ogenblik dat je in de roos schiet, maar dat je moeder precies hetzelfde staat te denken en dat telkens aan de andere kant een schouder en een heer met das zit, is echt wel verbazingwekkend

  3. Niet te geloven dat dit zonder plan is gedaan.
    Je moeder lijkt me een knappe vrouw!

  4. Wow, ze zijn inderdaad precies identiek(op het tijd verschil na natuurlijk). Bizar dat dit zonder voorbedachte rade is gedaan.

  5. Die man op de achtergond is nog het meest verouderd 😉

  6. @bianca: de taak van mijn grootmoeder is dan ook al haar hele leven: bedenkelijk toekijken op wat mijn grootvader allemaal uitsteekt.

    Deze foto zouden we nu nóg een keer kunnen laten maken.. maar bestaat dat nog, schietkramen met foto’s?

  7. Fantastisch idee van Sven. Binnenkort is het toch kermis?

  8. Wat luis in de pels en Sven zeggen zou inderdaad schitterend zijn. Ik zie ze daar al staan.
    (Maar hoe overhalen we ze? En inderdaad, bestaat dat nog, zo’n schietkraam?)

  9. Mooi! Heel speciaal.

  10. Wat bewijst dat je vader goed kan schieten.

  11. ’t Is er precies om gedaan. En inderdaad, de man op de achtergrond die lijkt me ook het meest verouderd 🙂

  12. Heel knap, die foto’s! Schitterend toeval!

    Sven zijn denkpiste in realiteit omzetten, zou dat niet machtig zijn?
    Een schietkraam bestaat nog (er staat er eentje op de plesj binnenkort) en SveN heeft een kodak, dus als jij, Aïda, je ouders even meebrengt en SveN vraagt eens lief aan de schietkraammeneer of hij even in zijn kraam mag staan om een foto te trekken…
    Dat zou ferm zijn, zo’n drieluik: “Was het nu ’50, ’70 of ’08”.

  13. Opmerkelijk!

  14. Amai, de restyling hier is echt… gelukt.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

