leterme naar het ziekenhuis!

OF HOE TREK IK AANDACHT MET EEN TOTAAL IRRELEVANTE TITEL!

Ik lees door de week amper nog kranten. Niet goed. Ik word wat ik niet worden wil. Onbewogen en onverschillig omdat ik “van niets weet”.

Dat besefte ik toen ik deze nacht op BBC een zeer uitgebreide reportage over de vliegtuigramp in Madrid zag. Eergisteren vernam ik het bericht, men sprak toen van een veertigtal doden. Nu pas stel ik vast wat een ramp het is geweest. Om bij stil te staan.

In Kuregem is vier ton asbest verdwenen. Asbest dat illegaal verwijderd is bij de verbouwingen een industrieel gebouw naar hippe lofts. Verwijderd door Roemenen. Onbeschermd. Niemand weet waar die Roemenen zijn. Niemand weet waar dat asbest is. Om op te volgen.

In Geörgie ziet het er niet goed uit. Denk ik. Want ik weet het eigenlijk deze keer niet eens wat er precies aan de hand is. Ineens was er oorlog toen ik donderdagavond thuis kwam. En hoe zit het nu met die oorlog? Het enige wat ik wel weet is dat we mogen geluk spreken dat Georgië nog geen lid is van de NATO. Om je verder te informeren (tegen mezelf).

Schouppe deed weer een paar “het is stil en ik wil in het nieuws” uitspraken. Dat men eerst eens werkt maakt van effectief strenge controle op de toepassing van de huidige verkeersregelementen ipv er weer een aantal te veranderen. Om te zuchten.

“Leterme moet weer opgenomen worden in het ziekenhuis”, staat er als blikvanger in een artikel over de hervorming voor de dotaties aan het koningshuis. In De Standaard. Ze blijven bezig, die journalisten. Wat is de relevantie? Wanneer je op het einde van het artikel leest dat het gaat om een controle-onderzoek, een opname van een paar dagen om een paar medische test uit te voeren, doet het er al helemaal niet toe. Om je dood te ergeren.

Gaia ziet het verschil niet tussen wassen krokodillen en echte krokodillen. Michel Vandenbosch is iemand die ik door de jaren heen afwisselend bewonder (om zijn koppigheid en doorzettingsvermogen) en afkeur. “Michel, waar ben je mee bezig…”. Deze keer is het gewoon om te lachen.

En om te besluiten nog een echte Belgenmop. Gilbert Bodart (een sportman wiens naam me om één of andere wel bekend is) zit in de gevangenis. Hij zou “betrokken zijn bij een overval in de Grotten van Han”. Kent u de Grotten van Han? Kent u de kantine daar beneden? Ik stel het me voor zoals het niet is: als in een cowboyfilm. Actie: gemaskerde mannen springen in een vliegende vaart van hun paarden, ze vallen binnen in de grotten, ze gijzelen de toeristen en eisen àl het geld uit de kassa. De dagontvangten. Ocharme.

Plaats een reactie

Nog geen reacties

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

