over elbow, fnac en film

Vreemd, in de Fnac verkochten ze wel tickets voor Joan as Police Woman, maar niet voor het concert van Elbow. “We verkopen niet voor alle concerts tickets” wist de verkoper me te melden. ’t Was de eerste keer dat ik dit ondervond. Verder zei hij zelfs dat hij het concert van Elbow niet vond in de concertlijst van AB. Ik durfde niet achter zijn toonbank te springen om mee te kijken op zijn computerscherm en hem te tonen: “Hier oen, hier staat het!” want ik was ineens niet meer zeker of ik het zelf wel met mijn eigen ogen gisteren op de website van AB gezien had, of of het alsnog wishfull thinking geweest was. Maar ik heb net gecheckt, Elbow staat er wel degelijk in. Op 11 november. Nu kan ik nog een naar Brussel om een ticket.

Verder heb ik ontdekt dat de BBC reeks van in de jaren zeventig “The Six Wives of Henry VIII” die ik toen fantastisch vond, zomaar ineens in rekken van de Fnac stond. Die is dus uitgebracht op DVD en ik heb daar niks over gelezen? Ik heb ze gekocht want ik ben benieuwd of ik ze nog steeds even goed zal vinden. Ik volg nu al het tweede seizoen van ‘The Tudors’ op BBC (nu ook in België op DVD te koop), en ik zit telkens te foeteren omdat ik zit te vergelijken met de oude serie ‘potverdorie dat was toch beter’ maar ik weet niet eens of dat wel effectief zo is of enkel in mijn herinnering.

The Tudors is wel de moeite waard voor de kostuums en de acteerprestatie van Jonathan Rhys Myers mag er ook best zijn, maar ik vind het verder allemaal wat te smooth, te glamorous, te sexy, te would-be Amerikaans, terwijl het toch een BBC reeks is. Toch zit ik elke vrijdag paraat of staat de video geprogrammeerd, ik ben namelijk nogal weg van kostuumdrama’s en geschiedenis interesseert me uitermate, ook al is ze dan geromantiseerd.

Nog iemand die deze reeks volgt? Die de oude serie kent?

Verder ook nog gekocht wegens slecht 3,99 €/stuk en dus een bugdetvriendelijke uitbreiding van mijn DVD-collectie:

  1. The Sheltering Sky van Bertolucci met o.a. John Malkovich, wat ik me herinner als een film met adembenemende landschappen en bloedhete Blauwe Mannen. (’t Is lang geleden dat ik deze zag.)
  2. Her Majesty, Mrs Brown van John Madden, alweer een boeiend stukje verfilmde geschiedenis met een ontroerende vertolking van Judi Dench.

6 reacties

  1. je kan beter een ticket halen in de ticketshop van de AB, ofwel online bestellen
    fnac = bah

    ik kan het boek “the sheltering sky” van paul bowles ook wel aanraden (net als “let it come down”, dat zich ook afspeelt in algerije). van de film herinner ik me enkel een of andere wulpse scène van debra winger, die destijds vast voor enige vorm van inspiratie gezorgd moet hebben (hey, ik was 15 of zo :))

  2. (Spoiler) Nu ben ik even in de war. Ik herinner me de afloop niet meer van de film. Maar nu je het zegt, ik weet wel zeker dat ik het boek ooit gelezen heb en wel zelfs voor de film en dat ik dat fantastisch vond. Maar nu zit ik me ook wel af te vragen of dit het boek is waar op het einde die zakenman mysterieus verdwijnt en nooit meer terugkomt en zijn vrouw al het geld opstrijkt en eigenlijk een vals kreng is? En dat dit in het boek verteld is van uit het standpunt van de man en dat je zo zijn wanhoop voelt omdat hij beseft en weet dat er niemand meer naar hem op zoek is en hij wegkwijnt. Of verwar ik met een ander boek en zoja, het welk? Dit moet ik beslist nog eens lezen en als dit een ander is, beiden. (Maar dan moet ik eerst uitvissen welk dat ander is.)

    Normaal haal ik idd altijd tickets in AB zelf,(handig want open onder de middag) maar sinds ik niet meer in Brussel werk, komt dat daar niet meer zo snel van. Online bestellen doe ik niet meer wegens (te veel) bijkomende kosten.

    En ik voel wel wat dezelfde aversie tegenover de Fnac. Vooral in Brussel is het meer dan bah bah bah en daar kom ik dus ook al lang nooit meer. Maar in Leuven is het naast De Slegte en Plato (en de bib) zowat de enige plaats waar ik na drie uur rondhangen durf buitengaan zonder iets gekocht te hebben. (Wat deze keer dus niet het geval was.)

  3. Ik ga ook altijd tickets halen in de concertzalen zelf omdat ik zo’n hekel heb aan de ticketservice van de fnac…

    En als je nu toch terug naar Brussel moet, maak er dan meteen iets leuk van. Tickets in de AB. Een half en half in de Cirio. Een enorm stuk taart in de Arcadi. En op de terugweg nog even langs Bozar. Of een dubbele whiskey op het dak van het MIM.

    Af en toe is er niets mis met de toerist uithangen.

  4. Dat ik dit moet lezen wanneer ik net terug ben. Goede tip want ik vergeet inderdaad steeds dat prachtige MIM terras.

    Maar Bozar shop, rondslenteren in de gerestaureerde gangen van het Centraal Station (goh zo spijtig van die ingang en hoe die verborgen zit), koffie en broodje in Bar du Matin, te voet door het park naar Wiels en daar de tentoonstelling van Anne-mie Van Kerckhoven bezoeken was een goed alternatief toch?

  5. Jouw parcours klinkt anders ook schitterend. Misschien dat ik mijn lief verras met een tentoonstelling na het werk…

  6. Hee, dan zal ik je zeker tegenkomen op het concert van Elbow! 🙂 Wij hebben het via de AB website besteld, maar volgens mij heb je daar wel een visakaart voor nodig (denk ik toch).
    Een fan van Elbow verdient toch wel een vermelding in mijn blogroll – hihi


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

