beetje aso

AAN DE TELEFOON

– Dag mijnheer de loodgieter, met mvdn., ik heb uw naam gekregen van mijn buur. Hij raadde me aan om u eens te contacteren. (Ongevraagd, toen ik eens buiten mijn dode haag aan het overschouwen was op een uur waarvan ik dacht nu zal er me echt niemand zien en buurman toch ineens van achter zijn auto sprong maar dat zeg ik er wijselijk niet bij)

– Ah, en hoe heet die buur?

– Euh, ….. (stilte, denk denk, pijnig hersenen, stilte….) euh, mmm, dat weet ik eigenlijk niet….

9 reacties

  1. Ahja, de loodgieter zal zich meteen afgevraagd hebben: Wie is die gelukzak die naast iemand woont die mvdn heet?

  2. – Ah, en hoe heet die buur?

    – Euh,… mmm,… dat weet ik niet, hij woont achter zijn auto en die wordt nogal eens verplaatst…

  3. Dat herken ik, al onze buren ken ik van gezicht maar vraag me geen namen:-)

  4. Ken je echt zijn naam niet? Ik ken alle mensen van onze straat bij naam, alleen van de naaste buren weet ik ook nog meer dan dat. Maar wij wonen wel in een dorp. Misschien heeft dat ermee te maken.

  5. “mijn buur heet de Jef van hierneffen”

  6. Hoe wij al die van mij onderons benoemen, durf ik hier niet te openbaren.

    En neen, ik wist het echt niet. Maar nu weet ik wel dat het Jan is. Nu die nog van hierschuinstegenover.

  7. Maar Aïda toch! Al je buren heten Jan of Marc, de dames allemaal Marleen of Marianne (en de occasionele Bea) en hun zonen heten allemaal Koen, behalve als ze Wim heten.

  8. Waarschuwing!!! Soms lezen buren mee.

  9. Ik ben het je vergeten te zeggen, maar hier moest ik heel erg om lachen. 🙂 Zo herkenbaar.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

