he’s my man

LEONARD COHEN – VORST NATIONAAL – 19 OKTOBER 2008

Enkel en alleen wegens mijn ticket voor het concert van deze man kwam ik terug uit het paradijs.  Het kon dus maar beter de moeite zijn. En dat was het. Subliem, een (concert)wens vervuld (Leonard zien en sterven – hij of ik). Veel beter dan wat ik hier lees. Waar haalt PVT het trouwens, van dat geluid? En wie bij dit monument in slaap dreigt te valt is **censuurwegenszen**. De staande ovatie na “The Partisan” deed me echter ook fronsen (persoonlijk denk ik dat het talrijk aanwezig Franstalig publiek hier voor iets tussen zat !!Oh!! Hij zingt Frans!! Voor ons!!!) en het houdt me bezig waarom iemand een Canadese vlag meebrengt naar een concert om er tijdens dit nummer uitvoerig mee te zwaaien.  Ik zag  duidelijk een ander optreden dan de krantenrecensent. Maar ik ben dan ook al zo’n vijfendertig jaar onvoorwaardelijk fan (lees: subjectief).

Warme mens. Dat zei ik gelijktijdig met een andere mij onbekende toeschouwer waar ik samen mee buitenstroomde. Ik kreeg zelfs even een opwelling om heel de wereld graag te zien. En om alle zorgen en problemen minzaam weg te wuiven. Een hele dag beminnelijk en nederig te zijn tegenover iedereen die ik tegenkwam, dat nam ik me voor. Gelukkig was het bedtijd toen ik thuiskwam.

Tja, die Boedhisten. Wel handig in bepaalde situaties. Zoals deze bijvoorbeeld.

1 reactie

  1. Cohen, dat is zoooo ongeloofelijk mijn studententijd. Op kot zitten, geloven dat je de wereld hebt ontdekt en absoluut vrij bent. Goedkope wijn drinken, filosoferen en luisteren naar en meezingen met Cohen.
    Daar word ik nu zo nostalgisch van dat het bijna zeer doet.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

