de story van ter zake

EN NEEN IK ZAP NIET WEG!

Zat ik zondagnacht al met open mond en gaandeweg met plaatsvervangende schaamte het tenenkrullend interview te volgen tussen Indra de Witte en Ignace Crombé (Hoe wil je als journaliste nog ernstig genomen worden wanneer je het hebt over iemands “liefdesnestje”?) in De Zevende Dag (het gaat van simpel naar simpeler van week tot week) dan steiger ik nu bij het zien van, tja, hoe moet ik het noemen, het “promofilmpje” in Ter Zake over de liefdesrelaties tussen Chris Duchausoit en Maya Detiège.  En val ik haast van mijn stoel wanneer Imbo na afloop zegt dat ze daar morgen zelf komen over praten in de studio. Een primeur!!! Wij!!! Op Canvas!!! In Ter Zake!!! durft ze dat dan nog vol trots uitroepen.

Beneden alle peil zou ik zeggen, een actuaprogramma onwaardig. Ik wacht op de dag dat alle journalisten bij de VRT in staking gaan. Dit is beledigend voor hun beroep. Was het al erg, dan wordt het nu van dag tot dag nog erger.

Het is een complot, opgezet met als enige reden alle trouwe Canvas kijkers naar Canvas+ te verjagen. Zodat we uit wanhoop toch een digitaal abonnement nemen. (Dit is ironisch voor degenen die het niet zo zouden doorhebben). Voor buitenlands nieuws kan ik elders terecht maar waar vind ik nog een degelijk programma over de binnenlandse actualiteit?

Terzijde: het blijft trouwens een raadsel waarom de liefdesrelatie tussen een bepaalde politica en een televisiemaker zo uit het nieuws blijft. Neen, begrijp me niet verkeerd, zo hoort het en mag het, maar welk vreemd mechanisme zit er achter dat precies dit al twee jaar compleet uit eender welke pers blijft, zelfs uit de ‘boekskes’.

En tegelijk wil ik ook nog een tv tip meegeven: “Doodgraag leven” op één.  Dat ze het daarmee maar allemaal goedmaken. En jullie herinneren aan de baandoorbrekende gelijkaardige serie van BNN “Over mijn lijk” die begin dit jaar uitgezonden werd. Nog steeds te bekijken via de website. Aangrijpende portretten van jonge mensen die niet lang meer te leven hadden. Beklijvend.

2 reacties

  1. Ik zap ook niet weg, want waarheen dan voor nieuws en duiding?

    ‘Ik ben niet mediageil’ sprak Ignace Crombé in De zevende dag.
    Laat media maar vallen, die Ignace is gewoon geil. De kersverse miss viel maar net niet in zwijm toen ze hem smachtend zat aan te kijken.
    Ik zei het eerder al, er zijn geen feministen meer!

    Terzake? Dat wordt meer en meer het broertje van Man bijt hond, terwijl deze laatste zich beter Gepensioneerde man bijt hond zou gaan noemen.

  2. Hallo. Ik apprecieer jouw stukjes over tv-programmas als Ter Zake, Panorama, etc bijzonder. Heel lezenswaardig en vaak bijzonder juist, naar mijn mening.
    Groet.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

