iedereen digitaal*

DE STANDAARD VRIJDAG 17 OKTOBER 2008

Mijn eerdere verzuchtingen worden gedeeld.  Dany Vandenbosche (Vlaams parlementslid SP.A) vraagt zich in dit* opiniestuk af of het digitale aanbod van Canvas+ niet erg begint te lijken op een een extra cultuurkanaal en het dan niet beschikbaar zou zijn voor iedereen en niet enkel voor de digitale kijkers.

Hij wil in het Vlaams Parlement graag het debat voeren over wat Canvas+ precies is en of het niet valt onder artikel 26 van de beheersovereenkomst.

“Te weinig mensen beseffen dit misschien, maar met een antenne en een eenmalig aangekochte digibox kan iedereen de VRT gratis digitaal ontvangen. En zo hoort het ook. Hierbij mag geen uitzondering gemaakt worden voor het lineair aanbod dat exclusief digitaal aangeboden wordt, zoals de hele Canvas+ programmering. Er is geen enkel excuus om dat alleen aan bepaalde betalende abonnees aan te bieden.”

Ik denk ook dat te weinig mensen precies begrijpen hoe het digitale gebeuren in elkaar zit. Dacht ik me nu volop en degelijk geïnformeerd te hebben, blijk ik nu toch bij dit artikel weer de vraag te hebben of ik nu nog een kabelabonnement nodig heb wanneer ik een digibox aanschaf.  Even opzoeken.

Zou er al een facebook groep bestaan “Canvas+ voor iedereen” of moet ik er gewoon een oprichten?

3 reacties

  1. Als je de groep opricht, word ik lid! Voor openbare omroepen gelden andere regels…

  2. Et voilà, ook Kris Peeters heeft dat hier gelezen. Ook hij wil Canvas + gratis. En zo zal binnenkort geschieden. De standaard 24 oktober.

  3. Haha en in De Morgen van vandaag: Een+ en Canvas+ voor iedereen toegankelijk! Nog twee weken, Aïda, en je wens komt uit. Als je een digitale TV hebt toch… Anders vraag je aan de sint maar een digitaal antennetje.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

