zagerij

VOOR AL UW DIKKE BOMEN

Ik tikte gisteren achteloos als mailonderwerp “Zagemail”. En ineens werd ik een beetje opgewekter toen ik dat titeltje daar zo zag staan.  Ik was (hé!) verrast welk een veelbetekenend en allesomvattend woord zich daar ineens bij toeval gevormd had.

Zagemeel. Het restafval dat je op de vloer vindt na zagen en dat gebruikt wordt als absorberend veegpoeder. voor kwalijke en vieze producten. Onder andere.

Zagemail. Schoon toch, niet?

Met dank aan Sezaar om me op dit mooi nummer te wijzen.
(BTW ik vind het ‘filmpje’ smakeloos en slecht, maar ik vond niets anders. Met gesloten ogen luisteren dus en vooral niet kijken.)

4 reacties

  1. Lach, zing , dans, huil……….maar best met de anderen.

  2. Zaagmail. Schitterend. Het zou een knaller van een titel zijn voor een zuchtende blog.

  3. zagerij slagerij . ‘savonds zagemeel op de kapblok strooien en dan met de stalen borstel krsjjjjj krsjjjj, ik kan het ruiken. Eens vragen waar we dat haalden.
    Zaagmail: kandidaat voor de nieuwe woordenlijst.

  4. Zagemail… een hele hoop in één woord. 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

