vijf plus zeven

DAT MAAKT TWAALF

Alhoewel het geheel wettelijk* is en er dus in se niks kan op aan te merken zijn,  blijft het op mij toch wat kinderachtig overkomen. Vijf Vice-Eerste Ministers. Vijf. Een beetje alsof onze eerste minister niet flink genoeg is (of ziekelijk?!) en moet gebackupt worden door vijf personen. (Of misschien is hij wel vijf man waard?!)

Vijf. Devalueert iets niet naarmate er meer van is? Het doet me een beetje denken aan de zinloze vergaderingen op mijn vroeger werk waarin men het maar oneens bleef over titels en functies en men dan om elke verongelijkte tevreden te stellen maar de oplossing bedacht: allemaal producer! Wat zegt dat dan nog?  En dan heb ik het nog niet gehad over onze zeven staatssecretarissen. Zeven. In een land van amper tien miljoen inwoners.

Hangt er ook een prijskaartje aan dat woordje ‘vice’? Dat vroeg ik me nog af.

(*Elke partij uit die meerderheid beschikt over een Vice-Eerste minister)

2 reacties

  1. Zijn er ook nog “gewone” ministers?

  2. Aïda, er zijn vijf meerderheidspartijen en elk daarvan wou absoluut een vice-eerste minister… Inderdaad, hoe belachelijk kan een regering zijn, nietwaar?

    Méér Franstaligen dan Vlamingen, géén Vlaamse meerderheid, … Je zou je zowaar beginnen af te vragen in welke mate deze regering nog representatief is voor het land…


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

