shoppen in de stad

MET VIJF MINUTEN KOFFIEPAUZE

Hij: “Waaraan denk je, je kijkt bedrukt.”

Ik: “Dat die ochtendjas de perfectie zou geweest zijn indien hij in een ander kleur was geweest en dat perfectie dan toch misschien niet mogelijk is ook niet in ochtendjassen en dat het raar is  dat niemand in De Slimste Mens wist wat een duster was en ik eigenlijk ondanks het feit dat ik minstens vijftien verschillende mutsen heb geen rode heb en dat zoiets wel goed zou staan bij dat nieuw jasje een rode muts en dat ik aan mijn moeder gevraagd had of ze een rode muts kon breien maar dat dat al drie weken geleden was en dat ik me misschien moet zorgen maken omdat ze al drie weken niet breit en dat ik  gisteren opnieuw dacht dat ik eigenlijk wel goed zou overeenkomen met Goedele maar nu ik haar net op haar boekje in lingerie zag staan toch weer denk van niet en dat ik tegelijk ook op de voorpagina van de krant zag dat Karel De Gucht zijn postje als burgemeester veilig gesteld heeft en dat ik daar straks thuis meer wil over weten en dat die mijnheer in dat uitzendkantoor eigenlijk helemaal geen sympathieke mens was maar dat ik nog maar zelden sympathieke mensen in uitzendkantoren tegengekomen ben en dat ik helemaal geen zin heb in dat werk dat hij voorstelde wegens te banaal maar dat toch niet gezegd heb en dat ik het haat dat ik nu toch moet naar een interimkantoor gaan  tegen mijn principes in maar dat je daar toch misschien eens moet kunnen van af stappen en dat ik mijn lotto nog niet laten controleren heb en dat ik wie weet misschien winnaar ben zonder het zelf te weten en dat ik me dan al vier dagen te lang zorgen maak en dat mijn website niet af is omdat ik nooit tevreden ben en dus niet kan stoppen met nog iets anders te proberen en hoe ik dat vanavond moet gaan uitleggen en dat ik misschien nog een paar van die extralange suède handschoenen had gewild in een ander kleur omdat dat toch wel heel elegant is op jasjes met driekwartmouwen maar dat die niet meer te vinden zijn en dat het goed is dat ik er vorig jaar een paar gekocht heb tijdens de koopjes en dat ik eigenlijk een hele nieuwe zomercollectie in mijn kast hangen heb als ik zo bekijk wat er in de winkel hangt onder de noemer “nieuwe collectie” en hoe het beter is een eigen stijl te hebben en dat ik helemaal niets zou moeten kopen als ik nu toch eindelijk die vijf kilo van dat stoppen met roken plus die vijf kilo van dat stoppen met werken zou kwijtgeraken maar dat ik me evengoed toch niets nieuws zal kunnen kopen als ik geen job heb en dat ik geen zin heb om te stoppen met  genieten van lekker eten en niet truttemiekesachtig wil tegen iedereen zeggen o niet voor mij ik ben op dieet en dat ik zou willen dat mijn kinderen even schoon en warm zouden spreken  over mij op mijn begrafenis als mijn vriendinnen dat gisteren oprecht over hun moeder deden en dat ik  eigenlijk alleen maar weg wil uit dit land en have en goed zou willen verkopen om een huis in Frankrijk of misschien nog liever in Italië te kopen om definitief te verblijven maar dat dit wel echte een clichédroom is. Of een Standaard boekhandel. Dat is ook goed.

Hij: “Ah, oef. Alles OK dus.”

(de ultieme verzuchting)

5 reacties

  1. pure ‘Ulysses’.
    en een goeie Standaard boekhandel, dat zou een revolutie zijn

  2. Weet je wat? Volgens mij had je tijdens je koffiepauze belange nog niet genoeg tassen met koopjes verzameld.. Dat verklaart gewoon alles.

  3. Hoe ga je dat controleren, van die begrafenis?

  4. Weet je dat dan niet? Haar begrafenis zal live gecoverd worden en via eurovisie verzonden naar het hiernamaals. So be prepared !

  5. Ulysses, guy? Ik dacht aan Daniël Robberechts. De romantitel ben ik kwijt. Ik wil dat boek nog eens opzoeken. Lang geleden nog gezien, en mijn boeken staan niet alfabetisch maar chaotisch.

    Ecriture automatique. Maar dan wel beredeneerder. Leuk wel ns, niet? Eens iets anders. En met al die herkenbaarheden erin.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

