crisisfeiten

EN VASTSTELLINGEN

* De waarheid heeft ook zijn rechten: bij T-Interim ben ik gisteren uiterst professioneel en correct ontvangen en bediend, en dat was door een min dertiger. Er zijn het die het kunnen. Met de nodige appreciatie voor mijn werkervaring, kwaliteiten en leeftijd.

* De etalages van de uitzendkantoren hangen vol aanbiedingen. Wanneer je te horen krijgt dat er momenteel echt héél weinig aanbiedingen zijn en opmerkt dat in de etalage minstens drie jobs hangen waar je zou kunnen in aanmerking voor komen, dan is het antwoord fijntjes: “die moeten we dringend eens aanpassen, maar we kunnen toch moeilijk onze etalage laten leeghangen, niet?”

* Net voor Kerst reageerde ik op een vacature in de Jobat van 17 december. Vandaag staat zie ik identiek dezelfde vacature staan in de Jobat van 10 januari. Ik kreeg zelfs nog geen antwoord. (Dat doet me er aan denken dat ik maandag eens moet bellen hoe het zit met de selectieprocedure want ik was zelfs al vergeten dat ik voor deze baan gesolliciteerd had.)

* En wat nog het ergste is: alle manifesten en  mooie idealistische artikels in jobats en vacatures ten spijt: ik begrijp ze zelfs, die werkgevers, ik neem het hun niet eens kwalijk. (Neen, niet degenen die niet eens de beleefdheid hebben me te antwoorden.)  Een bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling. Daar kan ik op zich alweer een boompje over opzetten maar het is een economisch feit. Ik zou zelfs nog empathisch zitten meeknikken wanneer ze me zouden laten weten dat een twintig jaar jongere maakbare overgediplomeerde carrièretijger die pas werkloos is en die  ze daarbovenop ook nog eens minder moeten betalen interessanter voor het bedrijf in deze crisistijden dan een oudere werkloze van wie het niet zeker is of zijn motivatie oprecht is. Wie weet wat voor een oude zeur je over de vloer krijgt. Al ben je daar  met  jongeren toch  ook weer niet zeker van.

Zo, u bent alweer mee.

Plaats een reactie

Nog geen reacties

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

