schaatsentekort!

WIJ ZIJN TOCH ZEKER NEDERLAND NIET!

Tijdens mijn omzwervingen in de stad eerder deze week passeerde ik H&M waar ik een rek zag staan met op het eerste gezicht leuke truitjes. Het tweede gezicht was veel minder en wat vooral direct in het oog sprong was het etiket “Made in Bangladesh”.

Ik snap het niet. Bont roept bij de meeste mensen weerzin op en beelden van mishandelde beesten. Protest tegen dierenleed.  Niemand wil het kopen of er mee gezien worden.  Sociaal onaanvaardbaar. Ik associeer “Bangladesh” in dit truitje à la minute met beelden van ateliers vol kindslaafjes, verkocht uit miserie door hun ouders voor 700 eur en vrouwen die voor peanuts truitjes zitten in elkaar te stikken in bedompte sweatshops. Toch vliegen de truitjes de deur uit.

Of is dat allemaal al lang afgeschaft? (En heb ik te veel naar Georges Harrison geluisterd vroeger…)

(Dat ik mijn hand ook in eigen boezem steek kan je hier lezen)

2 reacties

  1. Mooi jeugdsentiment!

  2. Die kindjes, daar kunnen wij toch niets aan doen? En het is wel crisis hé en de koopkracht vermindert en dus hebben wij recht op spotgoedkope kleren. Dat het enkel kan door uitbuiting, dat kunnen wij toch niet weten? Of:”anders hebben ze wel géén werk” dat kan ook nog tellen.
    Gelukkig is het afgeschaft.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

