blue monday

ZIT ENKEL IN JE EIGEN HOOFD

zegt een professor net op de radio op de vraag of de definitie van deze maandag 22 19 januari de depressiefste van het jaar zou zijn correct is. Helemaal akkoord denk ik want het wordt werkelijk waar een mooie dag met enkel goed nieuws. Blue monday light denk ik toch welgeteld vijf minuten wanneer ik vervolgens in de wordpress lijst een bericht zie over een onderwerp waar ik al enkele dagen mijn gedachten over aan het ordenen ben om er een publiceerbaar logje van te maken en ik dit dus open om te lezen wat die mens daarover te zeggen heeft en ik vervolgens via die blog doorklik op een andere bekende blog waar ik echter nog zelden of nooit kom sinds een jaar of twee en ik daar lees waar ik het eigenlijk had willen over hebben, maar dan helemaal anders. Soms hangt het in de lucht, ook al gaat het niet over actualiteit.

Vijf minuten geleden was ik nog zeker maar nu vraag ik me alweer af of  de meervoudsvorm van brandweerman nog steeds brandweerlui of brandweerlieden is, van ambachtman ambachtslui en ambachtslieden en van vakman vaklui of vaklieden want dat we dit er al in de lagere school ingehamerd kregen, soms letterlijk maar dan  niet met de hamer maar met de regel als nog iemand weet wat dat is maar  nu zelfs in wikipedia als meervoudsvorm van brandweerman brandweermannen staat en ik bedenk dat niets nog zeker is de dag van vandaag en dat het lijkt alsof het er allemaal niet meer toe doet. En ik wil er even aan herinneren dat je je knipperlicht niet moet gebruiken om een rotonde op te rijden maar wel om ze af te slaan en  dat je  je (klein)kinderen moet van de achterbank halen via het portier aan de stoepkant want dat dit doen aan de straatkant onverantwoord is. Maar dit geheel terzijde.

5 reacties

  1. Tiens, bij mij is het nog maar 19 januari. Leven wij in verschillende tijdzones? 😉

  2. Niets is nog zeker. Ik weet het ineens niet meer.
    Of toch, zeker was het dat dit vorig jaar was.
    Of ook niet?

  3. ’t is ‘pompiers’ en ‘stielmannen’ 🙂

  4. En soms zijn de brandweermannen lui, dan is de brandweer lui.

  5. Ik was effe confused na je post, en nu weer niet meer. Want het gaat nu eenmaal zo snel in een mensenhoofd. Blij dat’k weer een blogje voor m’n reader heb.. of niet?

    J.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

