apples en cijfers

HUIS-, TUIN- EN KEUKENVRAAGJE

Heeft er iemand weet van een Apple compatibel numeriek klaviertje? (Minimini en zonder softwaregepruts) Mijn zoektocht heeft tot nu toe geen resultaten opgeleverd. En het wordt dringend wegens groeiende ergernis.

Sinds ik weer aan het werk ben merk ik namelijk hoe erg ik een extern groot klavier met aparte cijfertoetsen mis. Niet te schatten, de tijd die ik verlies met het typen van cijfers op een laptopklaviertje. Het heeft me bij mijn werkzaamheden thuis hooguit eens om de week gestoord, om een huishoudelijk budget bij te houden of wat te internetbankieren is het niet echt noodzakelijk. Ondertussen heb ik  weer beseft dat het professioneel wel echt onmisbaar is. Maar al bij al vind ik het ook nogal belachelijk, nu ik geen vaste werkplek heb, om elke dag ook nog eens bovenop mijn laptop én een koffertje kabeltjes met een extra Apple toetstenbord gaan rond te zeulen. Zelfs mijn grootste handtas is hiervoor net te klein.

Ik vraag me trouwens in deze ook af of er onder degenen die élke dag met cijfers, budgetten, rapporteringen etc. bezig zijn, iemand is die wel deftig, snel en ergernisloos kan werken met een  (Apple) laptoptoetsenbordje. (Of misschien is die mens er zich niet van bewust hoeveel tijdswinst een numeriek klavier oplevert als die dat nooit gebruikt heeft… ?)

Apple heeft trouwens nu bij zijn laatste extern toetstenbord zelfs het cijferklavier al helemaal weggelaten. Willen ze hiermee hun imago als computer voor “creatievelingen” nog eens versterken? Jammer. Met cijfers werken kan ook heel creatief zijn namelijk.

4 reacties

  1. Ik kan ook niet zonder dat numeriek dingetje, want ook als creatieveling geef je coördinaten in (kleur, lengte breedte) Ik ben Apple fan van het eerste uur, maar de laatste tijd beginnen ze ook mij tegen te steken.

    Jammer genoeg heb ik geen op overschot, anders kreeg je het.

  2. zou zo’n trust pruts op usb volstaan ? die vindt je in de colryut voor net geen 15€.
    bij lab9 verkopen ze een iets duurdere kensington dus in princiepe denk ik dat het zou moeten werken. tis een rekenmasjien /usbhub /numeriek keyb in-één : http://www.lab9.be/nl/kensington-keypad-calculator-w-usb-hub-3480.htm

  3. Mm, ik kreeg net een opmerking van iemand die zo attent is om dat niet in mijn reactieluik te zetten dat élk numeriek klavier met usb aansluiting op Apple werkt en dat ik dus een domme vraag stel. Ik heb nochtans de ervaring dat er geen enkel niet-Apple toetsenbord werkt met Apple computer en ik ging er dus van uit dat dit ook zo was wat numerieke klaviertjes betreft.

    Soit, ik heb dan toch terwijl eens mijn gedacht gezegd over laptopklaviertjes.

  4. En heb je er ondertussen 1, een laptopklaviertje?


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

