het gat in mijn cultuur

WERELDBEROEMD IN VLAANDEREN

Ik herken teruggetrokken schrijvers en anonieme kunstenaars, operadirecteurs en danscompagnieleiders, opkomende jonge politici en gepensioneerde VRT-monumenten/journalisten, protagonisten van sombere Belgische films of verlopen nieuwslezers, verguisde regisseurs en vergeten leden van obscure Belgische groepjes. Van ver op straat of van dichtbij naast me in de winkel of in de lift.

Maar ik verwelkom een razend populair  en wekelijks weerkerend Rode Loper gezicht met de vraag of ze ook een figurante is, ik betitel het meegekomen BV-zoontje wiens naam half Vlaanderen kent tegenover zijn vader met “zij” en ik slaag er in om een sterartiest-puberidool in te delen bij het groepje stagiaires dat net binnengekomen was.

Hoog tijd voor een abonnement op Story en Dag Allemaal als ik een volgend contract wil. Of misschien, alhoewel ze het alledrie bijzonder symphatiek en joviaal opgevangen hebben, moeten ze eens beginnen met zich voor te stellen met meer dan hun voornaam? (En ik had bij de laatste nochtans zo grondig images gegoogeld om die twee eerdere flaters voortaan te vermijden.

4 reacties

  1. De vraag blijft natuurlijk of je hen met hun familienaam wel zou herkend hebben.

  2. Och ja, het is waarschijnlijk leuker om eens niet herkend te worden dan om elke keer pottekijkers te moeten verdragen die kijken wat je in de Naldi in je karreke gooit 🙂

    Mega-ego’s zijn voor in de States…

  3. Ach, dan hebben ze ook eens een leuk verhaal te vertellen bij het avondeten…

  4. Haha, joviaal of niet, hier heb ik toch plezier in.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

