bericht in herhaling

NEEN U STOORT NIET!

Kunnen we nu nog maar eens en nu voor eeuwig en  altijd duidelijk afspreken om de belachelijke vraag:Stoor ik?” met de bijbehorende small-talk achterwege te laten wanneer u mij opbelt? Als u zou storen buiten de kantooruren zou ik niet opnemen en als u me tijdens de werkuren belt, eveneens om professionele redenen, dan stoort u ook niet want dan is één van mijn taken namelijk mijn telefoon opnemen en uw telefoon beantwoorden. Ik vraag u dat toch ook niet wanneer ik u bel?

Voilà, alweer een minuut gewonnen. En nu ter zake.

En dat ik er niet meer moet op terugkomen!

5 reacties

  1. Ik blijf dat toch vragen hoor. Er is namelijk een verschil tussen bellen voor iets korts en dringends, of bellen voor een lang, niet-dringend gesprek. Als mensen mij dat bvb vragen als ik op mijn werk zit, dan zal ik antwoorden met “te zien waarvoor je belt” of “nee, maar hou het kort”.

  2. “Sorry dat ik stoor…”, dat vind ik pas ergerlijk. Jezelf als een storend element beschouwen….
    t

  3. Tiens… Ik vraag dat ook altijd. Ik vind het een vorm van beleefdheid, van respect ook. Misschien heeft de opgeroepene het moeilijk met het hanteren van de gsm, omdat hij op dat ogenblik met iets anders bezig is.
    Met vriendelijke groeten,
    De Drs.

  4. Goh, die gsm-etiquette, het blljft een moeilijke… Ik ken iemand die het verschrikkelijk irritant en onbeleefd vindt als je NIET vraagt of je stoort.
    Ik vraag het persoonlijk vrijwel altijd (met uitzondering dan van de mensen die net zoals jij aangeven dat ze er een hekel aan hebben!).
    Vaak heeft die vraag een louter ceremoniële functie. Maar het geeft de ander ook de kans aan te geven dat je beter op een ander tijdstip terugbelt. Beter dat dan meteen de ander te overvallen met je verhaal.

  5. Helemaal mee eens.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

