einde contract

DE QUEESTE KAN WEER BEGINNEN

Vanaf maandag ben ik weer beschikbaar op de arbeidsmarkt. Ik wijzigde alvast – vooruitziend als ik ben – mijn profiel op de vdab website en kreeg gelijk twintig vacatures ‘op maat’ voorgesteld, ‘passend bij mijn profiel en rekening houdend met mijn vaardigheden’. ‘De VDAB wil iedere werkzoekende helpen bij het vinden van een geschikte job.’ luidt het.

En of, dat er werk is! En of dat de jobs me op het lijf geschreven zijn! En of dat ze een leefbaar loon opleveren!

Zes maand tijd heb ik om zelf iets te vinden dat enigszins aansluit bij mijn wensen, competentie en ervaring of ik kan me gaan aanmelden bij het Kruidvat als assistent filiaalmanager, als floormanager bij Leenbakker of assistant store manager bij Brantano. Eerste verkoopster bij Hema Belgium, brasserieverantwoordelijke voor tearoom, assistent-manager voor een fastfoodketen en uitbater Dèlifrance behoren ook tot de mogelijkheiden. Verder lijkt de functie van magazijn scanner (mag ik dan met zo’n karretje rondrijden?) me best heel boeiend en heb ik nog de keuze uit vijfentwintig administratieve jobs via interimkantoren van wie ik hoogstwaarschijnlijk gelijkaardige mails als hieronder mag verwachten.

Beste A.,

Jij bent vorige week hier langs gekomen voor de vacature van HR-medewerker voor XXX.

Zoals beloofd heb ik even met mijn collega gesproken over je loonsvoorwaarden en de extra-legale voordelen die je bij je vorige functie had.
Voor dit bedrijf is  xxx € bruto echter iets te hoog gegrepen, vrees ik. Dat kunnen ze je niet bieden. Het zou zelfs veel lager zijn dan dat en dus zou je wat bedrogen uitkomen.

Ik denk ook dat je door je jaren werkervaring al een bepaalde werkprocedure hebt ontwikkeld, wat eventueel de samenwerking zou kunnen bemoeilijken met de mensen die er al werken.

Daarom heb ik je niet voorgesteld. We zoeken verder voor iets soortgelijks waar je ervaring naar waarde geacht wordt.
Ik hoop je snel iets te kunnen voorstellen, want ik ben overtuigd van je kwaliteiten.

Moest je zelf nog een vacature zien op de VDAB website die je aanstaat, mag je ons uiteraard gerust ook opnieuw contacteren.

Met vriendelijke groeten,

B.H.
Uitzendconsulent

Zucht. Het wordt een drukke herfst.  Maar eerst nog twee nachtjes doortrekken.

11 reacties

  1. Ik zoek een werkvrouw.

    Aangename werksfeer en verstrooide baas gegarandeerd.

  2. Als je uit de media komt, waarom willen ze je dan een winkelketenbaan aansmeren?

    • Ooit heb ik in een gesprek vermeld dat ik de job van winkelgerante wel zag zitten. (Tot ik de loonbarema’s kende). Bij de VDAB interpreteren ze dat dus blijkbaar zéér ruim.

  3. U heeft dus een werkprocedure ontwikkeld die de samenwerking met mensen die er al werken bemoeilijkt………….??? Kan u misschien kort de inhoud daarvan omschrijven?

    • Inhuurbaar om bij de concurrentie de sfeer gaan te verpesten en de boel te verzieken.

      Ernstig: ik vind deze opmerking toch ook zeer bedenkelijk. Het hele mailtje trouwens.

  4. Veel succes met het zoeken! Misschien heeft de VDAB nog iemand nodig, die echt kan voorlichten en adviseren.

  5. Ik overweeg om bij VDAB zélf te solliciteren, afdeling matching.

  6. Ook jou raad ik aan om het boek ‘Leve de vrijheid’ van Tom Hodgkinson te lezen. Binnenkort misschien? Welgemeende groet.

  7. succes…én sterkte

  8. Heb ik onlangs niet iemand de lofzang van de HEMA horen zingen ?

    • Het is niet omdat ik van film hou dat ik ook perse actrice zou willen zijn 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

