simpele verzuchtingen 03/09

GAAT HET NOG EEN BEETJE?

Twee hoofdpunten in de media: onthaalmoeder(1) en hoofddoeken. Het blijft me verbazen dat een uitgelokt incident (1) – je kan op deze manier honderd reportages maken in Vlaanderen – de media beheerst en Vlaanderen op zijn kop zet. Om de aandacht af te leiden van échte problemen? Om geen olie op het vuur van de broeihaard Brussel te gieten? Haal dat gemeenteraadslid dat gisteren verklaarde dat hij niet meer durft buiten komen na half zeven eens naar de studio van Ter Zake. Vraag eens aan De Lijn welke uitzonderlijke maatregelen ze daar moeten nemen en hoe lang dat al aan de gang is. Maak daar eens een Koppen rond. Zet dàt eens als voorpaginanieuws. Geen nieuws, al weken. Maar Brussel, tja, zoooo ver van ons bed.***Ik begrijp de plotse heisa en aandacht niet rond de tussentaal op TV of moet ik zeggen eindelijk!? Al jaren één van mijn eeuwige ergernissen. De taal van Thuis.***Die vragen van Lisbeth Imbo op Radio 1 in De ochtend, dat is toch ook echt koren op de molen… opruiïng bijna… veronderstellingen en als-vragen.**Bericht aan mijn familie: hadden wij afgelopen zomer geen andere zotte plannen toen we te laat waren om de waterval van Coo over te nemen? Alle taken waren toch al netjes verdeeld?***Durft Ter Zake een journalist undercover en met een verborgen camera naar  Anderlecht sturen om de verhitte toestand in Brussel te verslaan of riskeren ze dat alleen bij gewillige slachtoffers met beperkte intellectuele capaciteiten en zonder dure advocaten?***Ik zag een making off van “Gamer“. Cameramannen op roller bladers en hangend aan hijskranen. Achteruitlopen is zowat het meest gevaarlijke wat ik de cameraman op onze set zag doen de afgelopen maanden***Tip voor het journaal en kwaliteitskrant DSO voor het volgend sensatiebericht met lekker smeuiïge koppen (meest aangeklikt!): “Mag Hot Marijke zwanger zijn en betalende seks hebben? Mag ze een kind krijgen en opvoeden? Moet Kind&Gezin ingrijpen?***Kunnen we eindelijk voor eens en voor altijd “een foto nemen” en niet “een foto trekken”. Vreselijke uitdrukking. Kan in het rijtje van ‘duur kosten’ en ‘wat uur is het’. ***Er zijn geen zekerheden meer: als ik niet meer op RVD (Dwarskijker Humo) kan rekenen, zal ik de televisierecensies zelf moeten schrijven zeker?**Bericht aan de bevolking: Parijs is vol***Oud nieuws maar ik dacht waarachtig bij het lezen van die titel “doodschop” dat die voetballer ook écht doodgeschopt was… Ik ben toch niet de enige die die voetbaltermen niet kent?***Prettig en verrassend weerzien van een oude bekende in Expeditie Robinson… TV blijft aantrekkelijk blijkbaar***Interessant interview met Hans Vandeweghe in ‘Tribune’ (‘Wat loopt er mis bij De Morgen?’)” maar loopt het zoveel beter bij Corelio vraag ik me af als ik zo dagelijks de ‘betere’ kranten bekijk. Of is er hoop en gaat hij voor beter?***Twee leuke evenemten om naar uit te kijken: première Climbing Spielberg (22/9) en vooropening  M (19/09 vrij bezoek! Rogier van der Weyden! Jan Vercruysse!)***Eerste sollicitatiegesprek achter de rug. Heb ik (alweer) neen gezegd tegen de job van mijn leven en dit bij een familiezender?***De muzieksamensteller bij Radio1 is na zes maand nog steeds hevige fan van Eva, Yevgueni en Lilly stel ik helaas na een week (opnieuw) dagelijks luisteren vast.***Samen met mij stonden vorige week nog pakweg veertig andere mensen werkloos op straat na einde project. Zouden deze allemaal al vooruitzichten hebben? Of gaat de meerderheid daarvan weer -alsikhetnietdoestaanervijftiganderenklaar-aan de slag als ‘stagiair’***Hoe zou het eigenlijk zijn met Mijnheer Hans Köhler in Kuregem?***Zullen mijn struikjes vandaag nog gesnoeid geraken, zal mijn gras vandaag nog gemaaid worden?***09-09-09 is leuk maar dat waren 08-08-08 en 07-07-07 en 06-06-06 en 05-05-05 en 04-04-04 en 03-03-03 en 02-02-02 en 01-01-01 ook en volgend jaar hebben we toch ook 10-10-10 dus kunnen we daar gewoon even rustig onder blijven?***En nu heb ik nog niets gezegd over Bert Anciaux, Alexander De Croo, José Happart, Karel De Gucht, Pascal Smet en vele anderen. Maar ach, dat is toch zeker gewoon oude wijn in nieuwe zakken?***

Update: En waar zouden deze verdwenen foto’s beland zijn? (alle kunstwerken en meubilair trouwens die bij herinrichting verwijderd worden? Bestaat daar een regel voor? Worden die verkocht?… )

7 reacties

  1. En zaterdag 19 september staat er in De Standaard een gratis toegangskaart voor M.
    Wat is nu precies de oorspronkelijke uitdrukking? Oude wijn in nieuwe zakken of nieuwe wijn in oude zakken?
    En dan heb je ook niets gezegd over de NMBS .

  2. Mm, ik had het opgezocht omdat ik zelf twijfelde, ik heb maar één bron geconsulteerd.

    http://www.spreekwoord.nl/lijst.php?spreekwoord=wijn

    Er zijn echter ook massa’s zoekresultaten voor het omgekeerde.
    Zoals ik al zei: er zijn geen zekerheden meer.

  3. Ik trek mijn foto’s (uit de polaroid).

  4. Die oude bekende is dezelfde oude bekende als die van mij, denk ik…

  5. Dat heb je inderdaad goed gedacht 🙂
    Waar is de tijd?

  6. Vrouwe Aïda,
    U maakt zich soms zo heerlijk druk. Het lijkt wel een dam die doorbreekt.
    Met vriendelijke groeten,
    De Drs.

  7. Beste Drs,

    Ik beschouw dit als een compliment. Heerlijk druk, zo was het ook altijd. Heerlijk.

    Maar nu heb ik vooral zorgen. Ik vertel u later op deze blog waarom.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

