simpele verzuchtingen 04/09

GAAT HET NOG EEN BEETJE?
De mooiste zoekterm waarmee mensen op mijn blog terecht kwamen de afgelopen maand oei, wij sterven zonder reden”***Kunnen we stoppen met de hypotheses over het Europees presidentschap? Het lijkt het Eurovisiesongfestival wel. En we weten allemaal hoe dat elke keer afloopt voor België… ***Volgens mij wil Herman Van Rompuy er trouwens veel liever met zijn campingcar op uit trekken, laat die mens gerust*** Ik kreeg een stage-aanvraag van een studente in mijn mailbox. Ergens op het wereldwijde web ben ik nog steeds een inspirerend stagementor bij een bloeiend bedrijf in een boeiende sector***Ontdekt dat ook ervaring kan gehomologeerd worden. Stel uw talentenmap samen bij  http://www.ervaringsbewijs.be  en behaal uw attest als extra sollicitatietroef. Mooi mooi***Herfstvakantie en we zullen het geweten hebben: het halve land ligt weer plat. Bij al die bedrijven die niet bereikbaar zijn, had ik wel de herfstinterim willen komen doen***Worden die vakantieroosters daar wel goed bijgehouden op de VRT want volgens mij zit Phara al lang over haar aantal wettelijke vakantiedagen***Kreeg een sms dat ik er bijzonder goed uitzag op TV. Niks is echt op TV***Gelukkig heeft slechts één (1) persoon mij herkend en mijn goed bewaard geheim ontdekt dat crewleden en meer bepaald in dit geval ik zelf moeten inspringen als figuranten wanneer er niet genoeg voorhanden zijn***Andere mogelijkheid is natuurlijk dat niemand van mijn familie, vrienden en kennissen naar dit programma kijkt***Mijn contract zegt spijtig genoeg dat ik daar niet in detail mag over bloggen***Als men bij avond aan mijn deur komt bellen verkleed als heks en tovenaar omdat dit iets is wat men in Amerikaanse films gezien heeft, dan moet men niet verwonderd zijn dat ik op een wafeltje en een mandarijntje trakteer. Dat zag ik namelijk in die Amerikaanse films***Als we nu eens Sint Niklaas overal ten lande vervingen door Sint Maarten, dan was iedereen tevreden. Geen gezeur meer over vroege intochten, geen Klaas die de Kerstman in de weg loopt, en omgekeerd, Kerst nog lekker ver weg en alle kindjes altijd vrij sowieso op 11 november zodat ze de hele dag lang met hun gekregen speelgoed kunnen spelen***Wat zit er écht achter de ruzie tussen Van Krunkelsven en Van Cauwelaert en had ik al gezegd dat ik me toch nog steeds afvraag wat er tegenover het advies van Barteld Schutyser (wie? vraagt u ondertussen alweer) stond***Waarom zijn privé-aangelegenheden van een aantal politici politiek/maatschappelijk relevant volgens bepaalde media en waarom zou de relatie van minister Freya Van den Bossche met de zoon van Luc Wallyn dat dan net niet zijn?***Astrid Van Kingolotto, hé wat een aparte plezante naam denk ik bij ontvangst van een mail. Blijkt bij openen een dame van ene goksite Kingo Lotto te zijn***Ik begin mijn draai te vinden in het werklozen – foei – werkzoekenden-gebeuren. Buiten mijn volgeboekte kijk/ontdek/wandel/observeer/rustvakantie die ik nog te goed had, bekeek ik  de afgelopen maand 18 films (waarvan slechts een drietal memorabel), ging ik naar drie tentoonstellingen en bezocht ik twee keer  de bioscoop, heb  ik weer het immens plezier van het lezen ontdekt, werkte ik 453 Ipodnummers lang in de tuin, fietste  ik 150 km (in fases van 10 km), stapte tienduizenden stappen en zocht hard maar vond geen baan***Dat is het enige minpunt anders zou het natuurlijk veel te plezierig worden***Het gaat goed, het is fijn, blij dat ik niet in Karachi woon***En eigenlijk moesten in dit stukje minstens twintig links, maar zoekt u het zelf maar uit, ik ga wat TV kijken***

 

1 reactie

  1. In Amerikaanse films worden verklede kinderen gewaarschuwd voor appels met scheermesjes in. Dat lijkt me alvast een goed idee als mensen die Halloween-onnozelheid in Vlaanderen nog verder gaan drijven!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

