dvd-tip 01/10 – Vodka Lemon

TOMBE LA NEIGE

Ik moet het kwijt, dringend.  Wat zag ik een prachtig poëtisch melancholisch filmpje gisteren op Ned2. Vodka Lemon van Hiner Saleem.

Wat een fraaie fotografie. Wat een absurde tragi-komische toestanden. Wat een tot in je ziel snijdende weemoedige beelden.  En sneeuw. Sneeuw en nog eens sneeuw. Om nog wat te blijven hangen in de sfeer van ons eigen wondermooi wit winterpanorama dat vandaag veranderd is in een grauw sompig triestig smoezelig kleurloos vies landschap. Zucht.

Nog opgenomen en blijkbaar ook zeer de moeite waard: Le scaphandre et le papillon, een film over een man die verlamd is over heel zijn lichaam. Een trouw bezoeker  van  dit blog wees me op deze film toen enige tijd geleden de man die 23 jaar in coma was een hot nieuwsitem was. Omdat ik er sensatie en opportunisme in zag. En zij me er op wees dat zo’n verhaal al eens verfilmd was. Niettemin wens je het je ergste vijand niet toe.

En tegelijk nog een TV-tip: vanavond op datzelfde Ned2 om 00u15, het terecht zeer bejubelde Bin-Jip! Bin-Jip! Bin-Jip! Van Kim Ki-Duk. Die van het eveneens geweldige Bom yereum gaeul gyeoul geurigo bom. En op Canvas  ‘The Mother’. (Moet dringend eens een widget waar ik filmtips kan laten lopen…)

1 reactie

  1. Een reactie op zowel deze als je vorige stukje: Kijk naar Le scapandre et le papillon en je kan meteen je blog opdoeken, beseffend dat er eigenlijk niets is om over te zuchten, zo veel geluk hebben we.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

