comic relief

OMDAT IK LACHEN EIGENLIJK HET LIEFSTE DOE

Ik las bij Guy een uitermate plezierig stukje. Ik was er echt helemaal voor in de stemming. Die herkenning. Dat gevoel. Ook omdat we het er laatst in familiekring nog uitgebreid over hadden wat bepalend is om een onbekende mediafiguur sympathiek of niet te vinden. Waarom ergert iemand je? Op een manier zoals Guy het gevoel zo prachtig onder woorden brengt. Lees het eens. Heerlijk. Of hebt u nooit met uw schoen naar uw tv willen gooien? Ezelsoren, een lelijke lange tong en draculatanden getekend op een foto in uw ochtendkrant of uw favoriet weekblad?

Mijn lijstje is schier eindeloos. Hugo Camps. Geena Lisa. Karen van K3. Annemie Struyf. Annemie Peeters. Bart Somers. Bert Anciaux. De gebroeders Clouseau. Didier Reynders. Regi. Stan Van Samang. Peter Van de Veire. Peter Van Asbroeck. Peter Vandermeersch. Peter Deuss. Tom Lanoye. Tom Naegels. Erika Van Tielen. Sam De Graeve. Gert van Samson. Samson. Hans Bourlon. Beau Van Erven. Siska Schoeters. Yves Desmet. Yves Leterme. Caroline Gennez. Zuster Monica. Bert Hamelinck. Sofie Van Moll. Kim Cleysters. Luc Van Steenkiste. Mieke Van Hecke. Pol Vandendriessche. Etienne Schouppe. Saartje Vandendriessche. Evi Gruyaert. De b(l)aas van de politie op wiens naam ik niet direct kan komen. Pascal Platel. Helene Van Rooyen. Die voetballer wiens kop ik niet kan zien. Alle voetballers….. Ik let deze week eens extra op wanneer en bij wie het gevoel me overvalt.

Natuurlijk willen we deze mensen geen kwaad doen. Natuurlijk is het perceptie. Natuurlijk gaan we geen haatgroep tegen hen starten. Natuurlijk zijn het – twee niet te  na gesproken – allemaal lieve leuke spontane sympathieke mensen. Zoals u en ik.

Drie groepen. Deze eerste, een groep die je onverschillig laat en mensen die je mag. Is het bij u ook zo’n beetje?

Zo heb ikzelf me bijvoorbeeld nog nooit gestoord aan Ben Crabbé en Linda De Win. Geen idee waarom bijna iedereen wel.

En u? Laat u ook eens goed gaan. Het lucht op.

11 reacties

  1. ANNEMIE PEETERS…..AAAAAAAARRRGGGHHHHLLLLL!!!! 🙂

  2. Siegfried Bracke, Gunther Lamoot, Tania Dexters, Dirk Van Der Maelen, Mr Bean, Roger Coppens, Jef Vermassen, Kristien Hemmerechts ……..en negentien anderen uit uw lijstje waarvan Erika van Tielen met stip.

  3. Je vergat JAN VERHEYEN!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. Valentine Tas
    Peter De Smet
    Gina Verbestel
    Callekes Lisette
    Roger Van Keymeulen
    Tante Rita
    De Pintj
    de baas van Immo Arto in Gent

    waw, ik kan blijven doorgaan

  5. Caroline “Ik kan niet klappen” Gennez, Tia “Pizzakip” Hellebaut, Zatte Rita, Peter “Ik ben zooooo tof en geweldig ” Vande Veire, Jacques”ik kan niet presenteren” Vermeire en eigenlijk iedereen uit de Kampioenen.
    Herbert ” vies vuil ventje” Flack, Stijn “ik zou beter mijn bakkes houden ” Stijnen
    Erika ” zo ros is niemand ” Van Tielen, Didier ” blablabla” Reynders en nog andere blaaskaken uit de politiek waar ik nu niet direct opkom… Ah ja De Crem en Bourgeois met hun geniepige stomme grijns op hun stomme kop…
    En wacht nog een half uurke… dan weet ik er weer meer. 🙂

  6. Oppassen met het vermelden van Saskia Toeters. Die kan daar namelijk heel slecht tegen, zoals ik heb mogen ondervinden op mijn blog. Maar je geeft me wel een ideetje voor een ergernislogje 😉

  7. Ik dacht dat ik me aan niemand ergerde maar …. Geena Lisa en de nieuwe samson 😉 ik moet bekennen

  8. totaal irrelevant, maar: vannacht dook je ineens in een droom op. gewapend met een cocktail en een sigaret op de achtergrond, geruisloos maar steeds aanwezig

    euh, zoiets. vreemd

    • Sta me toe dat ik hier heel erg moet om lachen. Met een sigaret.
      Dat was toch instant dislike zeker?
      (Al hoop ik stilletjes dat ik mijn rode schoenen aanhad)

  9. hm, niks dislike. je was er gewoon, da’s al. maar intussen is bijna alles vervlogen…

  10. allemaal = alles, of zoiets


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

