iedereen boos

EN IK NOG HET MEEST!

Het lijkt wel self-fulfilling prophecy. De verzuurde chagrijnige gefrusteerde werkloze die ik vreesde te worden manifesteert zich steeds duidelijker. Geen zorgen, het gaat wel goed met me. Me ergeren is en was mijn tweede natuur. Maar die ergernissen maken me de laatste weken ook zo BOOS.

Ik ben kwaad. Om en op alles en nog wat. Om mensen die doodgaan en om mensen die ziek worden. Om het verdriet, om het onrecht. Op CEO’s die paraplu’s openhouden, op politici die met skivakantie zijn, op politici die niet met skivakantie zijn maar aan ramptoerisme doen in Buizingen, op de makheid van niet-boze mensen, op mezelf omdat ik niet begrijp waarom er mensen zijn die optimistisch blijven scanderen ‘we moeten vooruitkijken’, op onze regering en op de -begrijpelijk- gelaten nabestaanden van de slachtoffers die de regering niet aanklagen wegens schuldig verzuim, op bergers die maandagnacht en alle volgende nachten de werkzaamheden stopzetten omdat het donker was en er geen licht kon voorzien worden en die dan pas later verklaren dat er misschien nog mensen onder liggen en hoe kunnen zij dan gaan slapen terwijl er mensen zijn die misschien zitten te wachten te vloeken tegen de muren te lopen en van radeloosheid de haren uit hun kop trekken tot die mens die er misschien nog onder ligt geborgen wordt, op andere verzuurde mensen die verzuurde reacties geven waar ik het helemaal niet mee akkoord ben, op mensen die geen greintje empathie kunnen opbrengen en op mensen die te veel valse empathie vertonen, op reizigers die klagen, op gepensioneerden die op een vroege trein zitten – het had mijn vader kunnen zijn – op mensen die dingen schrijven en zeggen die ik al lang zelf gezegd heb, op Deredactie.be omdat het me nieuwsflitsen stuurt over een poes die een eekhoorn adopteert, op de nieuwe producer omdat ik niet mag meedoen aan een tweede seizoen van die TV-serie waar ik eigenlijk eerst geen goed oog in had en ook wel wat over gezaagd heb en waarover ik beweerd heb dat ik het nooit meer wou doen, maar waarbij het nu net is of het speeltijd is en ik in de klas moet blijven en niet meer mag meespelen net zoals het zielige kindje dat niet uitgenodigd wordt op het verjaardasgfeestje. Op de marketeers, lees Billen bloot in Humo en het is allemaal waar, ECHT WAAR,  op controleurs, op ambtenaren, op profiterende doppers en en op  scharrelende loontrekkenden en op foefelende bedrijfsleiders en op foefelende doppers en parasiterende loontrekkenden en profiterende bedrijfsleiders, op ecocheques, op maaltijdcheques en op dienstencheques, op arrogante machokwieten, op Peter Deuss. Op kortzichtigen die vergeten dat het debat over Brussel breder is dan het ene thema de werkloze kansloze pubers. Op links en op rechts, op poco’s en op Amerikaliberalen. Op betuttelende forumreacties waarvan de meest betuttelende is ‘ ik kan nu wel voor mezelf denken maar kunnen anderen dat wel?’ al heb ik dat misschien ook al eens gedacht maar nooit geschreven maar dan toch eerder in de zin van ‘denk nu toch ook eens na!’, op mezelf omdat ik reageer alvorens tot drie te tellen en omdat ik alles negatief  en aanvallend interpreteer, op slechte verstaanders die mijn woorden zeker niet interpreteren zoals ik ze bedoel, op abominabele chauffeurs, op Claudio&Gaëlle, op onnozele idiote nitwits, op gladde jongens, op gebruinde kippen, op twintigjarige moderedactrices die gebakken lucht verkopen ook al was ik eveneens vol van mezelf op mijn twintigste maar dan toch ook weer niet vol genoeg om zo zelfzeker te zijn, op zestigjarige stylistes, op bazen die me gewoonweg niet antwoorden en op bazen die me wel antwoorden dat ze me niet moeten hebben, op het shoppingcenter in Ninof – hoe geraak ik daar verzeild – bevolkt met mensen van een andere planeet, op Thuis, op mijn zus, op de boekhouder van mijn zus, op bedrijven die gesloten zijn, op het Parlement dat deze week geen plenaire zitting houdt waardoor ik me dus niet kan ergeren, op de leuke jongens onder elkaar van Woestijnvis, op alle firma’s on- en offline waar nauwelijks of geen vrouwen werken, op de omgekeerde vrouwenbeweging, op de pinkification waar twintig jaar geleden geen sprake van was, op Quickie en JJ De Gucht omdat ze me negeren, op Phara omdat ze alweer met vakantie is, op Jessica van Telenet die er geen zaken mee heeft waarom ik mijn abonnement wil opzeggen, en op Andrea Croonenberghs omdat haar houding bij het presenteren me niet aanstaat. Op WordPress omdat het niet doet wat ik wil, op mijn Apple omdat mijn scherm te klein is en mijn toets kapot. Omdat mijn koffie op is. Op alles en iedereen. Niet normaal. Ongenuanceerd. Zwart-wit. Onredelijk.

Kleine troost. Ik wéét het. En ik ben niet alleen. Ik heb uit balorigheid gegoogeld met de kinderachtige zoekterm: ‘boos op’. 1.770.000 zoekresultaten. Iedereen is boos op iedereen. Een kleine inventaris van boze mensen van de eerste tien pagina’s. Verfrissend vermakelijk. En sommige zelfs aangenaam amusant allitererend. Ik word er zowaar goed gezind van!

  • Truckers boos op tractoren
  • Noordwijk boos op MIVB
  • Anciaux boos op VRT
  • Krantenuitgevers boos op Google News
  • Veiligheidscoöordinatoren zijn boos op ministers
  • Hysterische vrouw is boos op takelwagendienst
  • Blogges boos op Medium4you
  • Regisseurs boos op Telenet
  • Bite Back is boos op VT4 om geslachte kip.
  • Turken boos op Nederlanders
  • Playboy aandeelhouders boos Hugh Hefner
  • Joden boos om boos imago (!)
  • Aldi is boos op Freddy De Vadder
  • Indianen boos op Redskins
  • Belgische botenbouwers boos op ons vorstenhuis
  • File hosting site boos op Mozilla
  • Lotti boos op de populaire pers
  • De vereniging van muziekuitgevers en auteursrechten zijn boos op Van Quickenborne
  • Artsen boos op Gerard Joling
  • God is boos op de mensen
  • Actiecomité ‘Geen ring door Asse’ is boos op Minister-president Peeters
  • Amerikaanse veteranen zijn boos op minister De Crem
  • Oekraïne boos op minister Van Quickenborne
  • Belgische motorcrossers boos op minister Schauvliege
  • Congolese minister boos op het Belang van Limburg
  • Minister Van Hengel boos op Unizo
  • VSOA boos op minister De Crem
  • Antwerpse cultuursector boos op Schauvliege
  • Premier Leterme boos op twitterende Van Quickenborne
  • Minister voor Ondernemen boos op Belgacom
  • Van Quickenborne boos op Unizo
  • Bonden boos om collectief ontslag HP België
  • Europees fractieleider boos op Brusselse politie
  • De Winter boos om hoofddoek in het publiek
  • Groenen zijn boos op het stadsbestuur
  • Vlaamse uitvaartzorg boos op geneesheren
  • Het hele land is boos wegens de exorbitante ontslagpremies van CEO’s
  • College boos op handbalclub
  • Belgen boos op Inbev om betaling
  • Politie boos om lekken criminaliteitscijfers naar Vlaams Belang
  • Leterme is zeer boos over de ontslagvergoeding Mittler
  • Politievakbonden boos op Thielemans
  • NV-a boos op Clerfayt
  • China boos op VS
  • Gordon boos op René Froger
  • Playboy aandeelhouders boos op Hugh Hefner
  • Moslimkoppeltje boos op VRT
  • Joodse gemeenschap boos op VRT
  • Ulla werbroeck boos op Vlaamse Trainers School
  • Club Brugge boos op bond
  • Sabam boos op Bert Anciaux
  • Liederkerke boos op Man bijt Hond
  • Dochtertje boos op mama
  • Homogroepen boos op Benedictus
  • Stadsbestuur boos op Scheldeoord
  • Tiffany Vandenberghe boos op mij
  • Veehandelaars boos op flor van Noppen
  • Ann en Tom boos op VTM
  • Komiek Gaston Berghmans boos op Peter Van den Begin
  • Gezinsbond boos op commerciëlë zenders
  • Zulte Waregem en Cercle Brugge boos op KBVB
  • Joods Actueel nu weer boos op Vlaamse Opera!
  • Silvia Berluusconi boos op auteurs maffiaverhalen
  • Ziekenhuizen zijn boos op ziekenfondsen
  • Horeco Vlaanderen boos op wereldvreemde rechters
  • Wendy van Wanten boos op Dag Allemaal
  • Sri Lanka boos op Belgiê
  • Oeganda boos op Obama
  • TVL boos op NMBS
  • Beleggers boos op Petercam
  • VUB rector boos op NMBS
  • Sjeik Mohammad boos op media over Fatwa
  • Iedereen boos op bond om bekerkalender
  • Belgische brouwers boos op Test Aankoop
  • Michel Vuijlsteke boos op Apple
  • Ingelmunster boos op Kate Ryan
  • Gullit boos op Cruijff en Hiddink
  • Kanye West boos op South Park
  • Obama boos op Hooggerechtshof


6 reacties

  1. Van deze gesublimeerde razernij knap ik dan wel weer van op!

  2. Hola, een beetje boos zijn op mij of wat? 😦

  3. En toch weet ik dat je verstandig genoeg bent om je niet dood te ergeren 😉

  4. Boos op de wereld.
    Je zou voor minder.

  5. pak een pilleke
    of sla je vuisten of kop tegen de muur
    dat wil soms helpen

  6. Hopelijk kan je, tussen al dat ‘gekak’ door, op alles en iedereen, nog wat tijd vrijmaken om te genieten van het leven.
    Zucht.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

